Karácsony előtti villámvendégposzt - Marcipános-aszaltszilvás szaloncukor
2010. december 22. írta: charliefirpo1

Karácsony előtti villámvendégposzt - Marcipános-aszaltszilvás szaloncukor

Borús, brüsszeli téli este köszöntött ránk. Halkan susogtak a hűvös szélben a kis téren a szomorúan kopasz fák ágai. A ködeső (olyan senem köd, senem eső, de szitál, meg vizez) vízszintesen szálldogált feleslegessé téve minden ernyővel való védekezési próbálkozást. Mire hazaértem a munkából, teljesen besötétedett, az öltönyömből és kabátomból szinte csavarni lehetett a vizet. Az ablakon kitekintve letargikusan konstatáltam, hogy csak én, idegenbe szakadt hazánkfia küzdöttem az elemek által okozott kellemetlenségekkel; az átlagbelga úgy sétáltatta a kutyáját, mintha a napfényes Firenze egyik kis utcájában sétálna egy kellemesen langyos nyárvégi estén. Mindenesetre feljebb húztam a cipzárt a melegítőmön, és komolyan elgondolkodtam egy kis kandallófa beszerzésén. Odaadtam a laptopot Nórinak, és megpróbáltam elmélyülni egy kicsit a - mostmég- szabad internet világában. Hirtelen éles visítás vágott a fülembe, majdnem úgy jártam, mint Törci, amikor megnézte SajjadAlit, azt hittem itt az idő, menni kell. Mikor a hangorkán kicsit strukturáltabbá vált, sikerült beazonosítanom pár szót: kell ilyet szaloncukor nyammm.

Lényeg a lényeg, Nórika a neten kóricálva ráakadt egy szaloncukor-receptre. Nem is recept, inkább összeállítási útmutató.
 
Kellbele:
 
1/2 kg marcipán
1/2 kg aszalt szilva
Kb. 20 dkg étcsoki
 
Zenemellé:
Belga - Platina
 
Italmellé:
nyeltem a nyálam :D
 
Az aszaltszilvát szépen becsomagoltuk marcipánnal, és szaloncukor formájúra sündörgettük. Ezután gőz felett felolvasztottuk a csokit, és a házilag, drótvállfából készített célszerszámmal belemártogattuk a vidám kis nudlikat. Sütőpapírra téve megvártuk, míg kihűl, és megszilárdul a csokibevonat. Ezután jött a csomagolás, sütőpapír, selyempapír mind jó, és a végén sztaniolba csomagolva látható a végeredmény. Nem tudom marad-e belőle 24-ig, hogy felakasztgathassuk őket a fára...
 
Itt találtuk a receptet: www.otvenentul.hu
 
 
 
 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr12531872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

janikahhh (törölt) 2010.12.22. 15:15:45

Öööö, az az elején nem ködös, hanem ködeső ;)

charliefirpo1 2010.12.22. 19:18:16

Boccs, már javítottam is! :-)
süti beállítások módosítása