Spaghetti al crudo - gyors paradicsomos tészta
2010. október 21. írta: charliefirpo1

Spaghetti al crudo - gyors paradicsomos tészta

Ezt már régóta fel szerettem volna rakni, legutóbb a nyáron dobtam össze egyik este mielőtt nekiindultunk volna az éjszakának de másnapra hogy hogynem kiment a fejemből. Valami gyors főttkaját akartam, de nemsok minden volt otthon. Aztán tegnap megint hasonló volt a helyzet, csak épp a megindulás maradt el, helyette befeküdtem egy nagyadag tésztával a tévé elé. Elvileg nyári kaja mert akkor jobb a paradicsom ugye, de a hétvégén sikerült pár egész jó darabot (volt neki íze!) vennem.

Egy igazi fast-food (pedig mégcsak hús sincs benne), a tésztás doboz receptek sztárja. Olivér könyve alapján készítettem el még nyáron, most meg kicsit „átgondoltam”.
 
Kellbele:
250 g spagettitészta (bevallom félbetörtem most, mert szerintem jobban passzolt így)
5-8 szem közepes méretű fürtös paradicsom (vagy kb. 10-12 szem koktél), összevágva
0,5 dl fehérborecet
1 dl olívaolaj
3-4 oregánóág levelei, apróra vágva (vagy 4-5 csipetnyi szárított)
4 db szardellafilé
3 gerezd fokhagyma, apróra vágva
1 db, kb 2,5 cm-es friss chili, apróra vágva
4-5 db nagyobb, friss bazsalikomlevél
1 db, 125 g-os mozarella
Pár szelet parmezán
Frissen őrölt fekete bors
Tengeri só
 
A paradicsomokat felvágtam (nem szabályos cikkekre, csak épp ahogy jött), tálba tettem. Kikevertem a fehérborecetből, olívaolajból, 1-2 csipet sóból, borsból, oregánóból egy kis vinegrette-et,majd összeforgattam a paradicsommal.
Nagy fazék sósvízben al-dente-re főztem a tésztát, leszűrtem, a főzőléből 2 dl-t félretettem.
Wokban kis olívaolajat melegítettem, kis láng felett pár percre beledobtam a szardellafilét (épphogy csak sercegjen), majd még egy percre a fokhagymát, chilit. A tésztát hozzáadtam 1 dl főzőlével, párszor összeforgattam nagy láng felett, sóztam borsoztam majd levettem a tűzről. Rátépkedtem a mozarellát és jól elkevertem megint. Hagytam néhány percig állni mielőtt a félretett paradicsomot is hozzáadtam a levével együtt. Ha egyből beletesszük a paradicsom megfő (héja leválik) amit most nem szerettem volna. Végül rátépkedtem a bazsalikomleveleket, megszórtam még egy kis parmezánforgáccsal, borssal.

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr492389528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása