Pollo Alla Cacciatora – Paradicsomos csirkeragu
2010. szeptember 20. írta: charliefirpo1

Pollo Alla Cacciatora – Paradicsomos csirkeragu

 

“Cacciatore means "hunter" in Italian. In cuisine, "alla cacciatora" refers to a meal prepared "hunter-style" with tomatoes, onions, mushrooms, herbs, often bell pepper, and sometimes wine. Cacciatore is popularly made with braised chicken (pollo alla cacciatora) or rabbit. The salamino Cacciatore is also a small salami, popular amongst Italians.”
 
 
 
 
Naszóval ez egy ragu lenne vadász módra elkészítve, ismét csirkéből. Az alaprecept Jamie Oliver olasz kaják. C. könyvében található, ezt cifráztam ismét egy kicsit a neten olvasottak segítségével. Köretnek, ha jól emlékszem rizst vagy tésztát emleget esetleg kenyeret. A lisztes dolgok nem játszottak ezen a hétvégén, keresnem kellett tehát valami mást.
 
A polenta már régóta piszkálja a fantáziám, részben egyszerűsége, részben pedig változatos elkészítési módja miatt. Elég érdekes már maga az étel története, ahogy egy egyszerű parasztkajából vagy finomabban fogalmazva a szegények eledeléből 10 eurós előétel lett a menő éttermekben. Meg kellett hát nézni mit is tud a kukoricaliszt megfőzve egy kis parmezán társaságában. Ahogy később látszik nem volt egy fáklyásmenet, de jó kis tanulókörnek bizonyult és összességében azt mondhatom hogy megérte az a 45 perc szenvedés ameddig elkészült.
 
A lisztes témát meg barátom Balázs felesége, Adél miatt kellett mellőzni mivel szegény lisztérzékeny. Ezalkalommal a szombat estét náluk sikerült eltöltenünk, jópár pohár bor és pálinka kiséretében.
 
Kellbele (kb 6 főre):
 
A raguhoz:
1 db kb 1,5-2 kg-os bontott csirke, mája, zúzája (végre, echte tanyasi kapirgálós, szinte még a szar is rajta volt a seggelyukán)
2 rozmaringág,
3-4 babérlevél,
1,5 dl száraz vörösbor
4-5 evőkanál balzsamecet
Szardellafilé
6 szelet baconszalonna, vékony csíkokra vágva
6 gerezd fokhagyma, kés lapjával összetörve
1 kimagozott friss chilipaprika
3 zellerszár, apró kockákra vágva
1 nagyobb sárgarépa, gyufaszál vastagra vágva
2 közepes fej vöröshagyma, apróra vágva
1 300 g-os kimagozott fekete olajbogyó konzerv (kb. 150 g olajbogyó)
2 x 400 g paradicsomkonzerv
Tengeri só
Frissen őrölt fekete bors
Olívaolaj
20 g vaj
 
A polentához:
175 ml víz
225 g kukoricaliszt
Tengeri só
50 g frissen reszelt parmezán (kb. két maréknyi)
20 g vaj
Olívaolaj
 
Zenemellé: Gentleman Diversity
Italmellé: Malatinszky - Kadarka 2009
 
A csirkét egy órára bepácoltuk Azt olvastam hogy nemárt neki ha egy estére a lében van, sajnos ennek nem jutott ennyi idő mert mikor elkezdtük a főzést már éhesek voltunk. Egy nagyobb tálba elrendeztem a húsdarabokat, közéjük tűzdeltem a szétlapított fokhagymagerezdeket. Egy serpenyőben nagy lángon kis olívaolajjal gyorsan megpirítottam a rozmaringot, babérlevelet majd ezeket is a húsok közé raktam. Felöntöttem vörösborral, balzsamecettel majd félretettem egy órára, közben meg felvagdostuk a zöldségeket.
Egy óra múlva a húsokat besóztam (7-8 csipet), beborsoztam majd nagy lángon megpirítottam minden oldalukat kis olívaolajon (csak a húsra csepegtettem rá, a lábasba nem került). A májat, zúzát, szívet is megkapattam 1-2 perc alatt, ezekre csak sütés közben szórtam egy kis sót, borsot.
 
Mikor minden megpirult egy tányérra félretettem mindent. A lábasban kis olívaolajra rádobtam a szalonnát, és kis lángon zsírjára sütöttem. Majd hozzáadtam 5-6 szardellafilét, és közepes lángon folyamatosan kevergetve 10 perc alatt megpirította Évi az apróra vágott vöröshagymát, répát, zellert, olajbogyót a páclében lévő rozmaringágakkal, babérlevelekkel, fokhagymadarabokkal, apróra vágott chili paprikával együtt (minden egyszerre került a lábasba), vigyázva hogy ne égjen le semmi.
 
10 perc után visszatettük az összes húst a zöldségek mellé, felöntöttük a páclével és hagytuk hogy elforrjon teljesen. Felöntöttük két paradicsomkonzervvel, még egy kis sót, borsot szórtam rá majd összeforraltuk. Miután felforrt sütőtálba öntöttük a ragut és fedővel 1,5 órára a 190 fokra előmelegített sütőbe tettük.
 
Közben egy nagy lábasban vizet forraltunk a polentának. 9-10 csipet sót szórtam bele, majd mikor már lobogott hozzáadtam a kukoricalisztet. Lehet hogy kis adagokban kellett volna hozzáadni és megvárni ameddig fel nem oldódik mert így becsomósodott rendesen. 40-45 percig főztük összesen, folyamatosan kevergetve – izommunka -. A végére Adél és Évi segítségével sikerült csomómentesre keverni, de asszem a következő alkalomra tényleg valami más technikát találok erre ki. A végén a robotgép tésztadagasztójával sikerült Adélnak simára kevernie, épp időben. Miután megfőtt, levettük a a tűzről, hozzáadtunk kb. három evőkanálnyi vajat és két marék reszelt parmezánt. Elkevertük párszor az egészet, majd olívaolajjal megkent tálba öntöttük hűlni, 10 perc után már szeletelhetőre dermedt.
 
Közben a ragu is szépen megfőtt, a hús szinte leszaladt a csontokról. Tányérra szedtünk három szelet polentát, rá egy kis ragut, úgy faltuk be szípen, csendben.
 
Desszertnek barackos sütemény következett, amit Adél készített el. Meg is kértem rá hogy írja le nekünk szépen hogy is sikerült olyan finomra. Ez lesz a következő poszt témája, ami egyben az ELSŐ VENDÉGBEJEGYZÉS IS.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr202310687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bertie Wooster 2010.09.21. 07:22:05

Ez nem Pollo alla Cacciatora. Inkább olaszos csirke. Ne Jamie Olivertől akarjál olasz kajákat csinálni, hanem nézz szét olasz oldalakon! pl. itt:

ricette.giallozafferano.it/Pollo-alla-cacciatora.html

Balzsamecet, csili, babérlevél, szardella,olajbogyó, szalonna.Ezek nem kellenek bele. Nem zellerszálat, hanem szárzellert kell használni.

Giraffa 2010.09.21. 07:44:29

Sosem értettem, hogy a "vadász módra" készült ételekbe miért is kerül csirke?!

Egy vadász nem hülye, hogy az elejtett vadat valami háziszárnyassal társítva egye meg.

Kőbányai Világos 2010.09.21. 07:51:12

@Giraffa: Mert magyarul nem vadász módra, hanem vadászné módra. Egyébként az olaszoknál nem csak csirkéből csinálják.De az eredeti toszkán recept csirkéből van.

wu wei 2010.09.21. 08:25:38

lehet a neveken rágódni de ez így első olvasásra nagyon finomnak tűnik :)

charliefirpo1 2010.09.21. 09:26:53

@Bertie Wooster:
Köszi a linket.
Ehhez a recepthez ezt használtam még:
italianfood.about.com/od/chickencapon/r/blr0956.htm
Meg a fejemet. Balzsamecet nem volt az Olivér verzióban meg chili sem ha jól rémlik, de mivel a fenti oldalból azt vettem ki hogy ahány ház annyi szokás vettem a bátorságot és megnéztem belepasszol-é.
szárzeller, azvoltaz csak elbaxtam:)

charliefirpo1 2010.09.21. 09:29:04

@Giraffa:
Igen, vadászné módra mivel a zasszony várta a zembert közben meg főzött valamit. De Pesten már szinte "vadászat" egy jófajta csirkét beszerezni :D

janikahhh (törölt) 2010.09.21. 09:53:58

A sok okostojás meg főzzön jobbat, azt akkor pofázzon, hogy mit meg hogy.

leturkish 2010.09.21. 10:05:01

Nagyon rendben és egyben volt a kaja.
Kellett bele minden (szardella, olajbogyó, chili, szalonna, stb...), amit a főszakács úr előzetesen kigondolt.
Másnap alig vártam az ebédet, hogy újra ehessek belőle. :D
Kösz még1x Erik, te vagy a legjobb!!!

Sayid Jarrah 2010.09.21. 17:56:09

Gratulálok a komponált műhöz Chef Úr!
A Malatinszky Kadarka párosítása az ételhez kiváló ízlésre utal.Sajnos mi lemaradtunk a vacsoráról....talán majd legközelebb.
Mikor lesz már "zenemellé" AKPH?
süti beállítások módosítása