Padlizsános, cukkínis rizottó
2010. szeptember 04. írta: charliefirpo1

Padlizsános, cukkínis rizottó

 

Rizottóknál már gyakran azt hiszem kifogyok az ötletekből, aztán mindig akad mégis valami amit még nem próbáltam, illetve próbáltam de egy kis csavarral megint valami új lesz. Most is így volt mikor egyik este rámjött a főzési kényszer. Benéztem a hűtőbe, két szottyadt zöldség (1 cukkíni, 1 padlizsán még a múltkori kalandból) köszönt vissza egy darab jóideje pihentetett parmezán társaságában. Meg egy nagy bögre mascrapone aminél vészesen közeledett a nagy utazás (ötödikről lefele a szemétledobón) dátuma. Nem kellett sokáig gondolkodnom, néztem még mellé eztazt és el is kezdtem legújabb próbálkozásomat rizsfőzés terén. Asszem lassan már egész jó leszek ebben is.
 
Kellbele:
 
1 közepes méretű cukkíni nagyobb kockákra vágva
1 közepes méretű padlizsán, nagyobb kockákra vágva
1 marék cukorborsó keresztben nagyobb darabokra vágva
3 gerezd fokhagyma felaprítva
Fél friss chilipaprika, kimagozva, felaprítva
Olívaolaj
2-3 evőkanálnyi balzsamecet
Tengeri só
Frissen őrölt fekete bors
Tyúkhúsleveslé
Kis marék bazsalikomlevél
Két evőkanálnyi fenyőmag
 
Rizottóhoz:
Fél bögre arborio rizs
2 kisebb fej vöröshagyma, felaprítva
2 gerezd fokhagyma, felaprítva
1,5 dl rosé vagy fehérbor (most a Paptag volt)
Tyúkhúsleveslé
Olívaolaj
Tengeri só
Frissen őrölt fekete bors
Két marék frissen reszelt parmezán
Két evőkanálnyi mascarpone
 
Italmellé: Paptag Rosé
Zenemellé: Very best of Bob Marley
 
A wokunkban - mindig azt írom, hogy egy wokban, vagy a wokban, de igazság szerint Marci lakótársamé a nagyonprofi Jamie Oliveres Tefal wok amit szeretek használni. Lassan már vennem kellene egyet nekem is. – kis olívaolajat hevítettem és kis lángon 2-3 percig pirítottam a fokhagymát, chilipaprikát, majd hozzáadtam a felkockázott cukkínit, kimagozott és szintén felkockázott padlizsánt. Még néhány percig nagy lángon folyamatosan forgatva pirítottam. 3-4 csipetnyi fekete borsot őröltem rá. Hozzáadtam 2-3 evőkanálnyi balzsamecetet, megvártam hogy kicsit elfőjjön, felöntöttem tyúkhúsleveslével hogy majdnem ellepje a zöldségeket és fél órán keresztül kis lángon rotyogtattam. A fenyőmagot olívaolajon fél perc alatt nagy lángon már előre megpirítottam és a végén belekevertem. Mikor elkészült fél marék bazsalikomlevelet tépkedtem még rá.
Miközben a zöldségek főttek elkészítettem a rizottót. Egy széles nagyobb falú serpenyőben (ami szintén Mareké) kis olívaolajat hevítettem, közepes lángon üvegesre pirítottam a vöröshagymát. Hozzáadtam a fokhagymát, fél percig együtt sütöttem majd beleöntöttem a rizst. Megvártam amíg a rizsszemek kifehérednek és felöntöttem 1,5 dl borral. Amint elfőtte a levét hozzáadtam épp annyi húsleveslét ami elfedte. 30 percig főztem, folyamatosan pótolva a folyadékot. A végén beleszórtam a parmezán 2/3-át, rádobtam két evőkanálnyi mascarponét. Megvártam hogy felolvadjon, kicsit sóztam, borsoztam és levettem a lángról. Tányérra szedtem, rá a zöldségeket, rászórtam a maradék parmezánt, bazsalikomleveleket végül meglocsoltam egy kis olívaolajjal.

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr322271136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása