Pulled pork
2019. február 25. írta: charliefirpo1

Pulled pork

img_9589-1.jpg

A pulled porkot azt hiszem nem szükséges bemutatni, hisz a gasztroforradalmunk kézműves hamburgerei mellett talán erről hallani leggyakrabban. A fűszereket leszámítva egy igazán filléres étel, jól elkészítve viszont szuper ízt ad, és akár fél focicsapatra is elég. Kis kutakodás után egy dél carolinai blog receptjét alapul véve készítettem el életem első „tépet malacát. A pácba almalevet tettem almaecettel, de nyugodtan leváltható ciderre. A sütés végén grillen pirítottam körbe a húst, mert csak bőrös lapockát kaptam. Sütni 110 fokon sütöttem fólia alatt, hét óra után feljebb vettem 120 fokra az utolsó órára, mert már kicsit szorított az idő.
Hamburgerzsemlével raktam össze a szendvicseket, amit vajon kicsit megpirítottam, a végén meg BBQ szósz és joghurtos majonézes coleslaw került a hústoronyra.


Hozzávalók (6-8 adag):
1 db 1,5-2 kg-os lapocka, bőrös, csonttal


Száraz pác
Teáskanálnyi őrölt vöröshagyma por,
Teáskanálnyi őrölt fokhagyma por,
Teáskanálnyi őrölt mustármag,
Teáskanálnyi füstölt paprika,
Teáskanálnyi édes paprika,
Teáskanálnyi köménymag,
Kávéskanálnyi cajenne bors,
Kávéskanálnyi csípős paprika,
Két teáskanálnyi barna cukor,
Két teáskanálnyi só,
Durva szemű tengeri só
Durvára őrölt fekete bors


Nedves pác
4 bögre víz,
Fél bögre almaecet,
2 dl almalé,
2 babérlevél,
3 evőkanál barna cukor

Irdaljuk be a lapocka bőrét, tegyük fazékba, öntsük rá a nedves pác hozzávalóit úgy, hogy teljesen ellepje a folyadék, szórjuk meg egy evőkanálnyi száraz páccal is, tegyük hűtőbe egy napra.
Másnap reggel vegyük ki a léből, töröljük szárazra, a húsos oldalt dörzsöljük be alaposan a száraz páccal (keveset tegyünk félre), a bőrös oldalát meg durva szemű tengeri sóval, borssal. Keressünk egy magas falú tepsit grillráccsal, öntsünk bele kevés vizet, tegyük rá a húsunkat, takarjuk be dupla alufóliával, tegyük 110 fokos sütőbe. 8-12 órát süssük, vagy ameddig a maghőmérséklete el nem éri a 90 fokot, és a hús könnyen szétjön.
Tegyük félre az összegyűlt levet, öntsünk alá kevés tiszta vizet, toljuk vissza a sütőbe most már grill alá, oldalanként 5-10 percre, a húsos oldallal kezdve. Ha a bőrös oldala „kipattogott takarjuk le alufóliával, pihentessük meleg helyen legalább fél órát.
Végül vegyük le a bőrét, húzzuk ki a csontot, tépjük szét a húst, szórjuk meg még egy kevés száraz páccal, locsoljuk meg a félretett szafttal.

img_9593-1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr8214654291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása