चिकन टिक्का मसाला - Csirke tikka masala
2010. július 24. írta: charliefirpo1

चिकन टिक्का मसाला - Csirke tikka masala

Nagy tévézés közepette akadtam fenn nemrég ezen az ételen, amit Heston Blumenthal készített el nagy kutatások közepette. Mázlim volt mert meg is találtam a pontos receptet. Ami volt vagy tíz oldal, így kis gondolkodás után le is tettem róla hogy én szószerint fogom ezt megcsinálni, de azért kiindulópontnak nem volt rossz. Aztán a minap Jamie is összerakta a saját verzióját amiben már nemvolt annyi csavar. Én meg végül egyik este nem nagyon tudtam mit kezdeni magammal (mostanában ritka az ilyen), szétnéztem a hűtőben, szekrényben és végülis sikerült a saját verziómat összepakolnom.

Magáról az ételről olyasmi gondolataim voltak hogy ez gyakorlatilag a mi jó öreg csirkepaprikásunk indiai megfelelője, ami ugye a kedvenc hazaim. Emiatt is szemeztem már ezzel a kajával régóta, megpersze mert indiai aminek az ízvilágát szintén megkedveltem.
Tulajdonképpen ha jól emlékszem a sztorira, nem is annyira indiai, mint inkább britt, legalábbis ők nagyon eszik. Az indiában készült verziónál a csirkét egy-két napig pácolják, majd 350 fokos tandor kemencében sütik meg pár perc alatt. A panelban elég nehéz lett volna ilyet csinálni (talán az alsószomszéd rovására sikerült volna) így inkább csak jó forró serpenyőben megsütöttem húst, kenyér helyett meg a jólbevált jázminrizs mellett döntöttem. Jó sok friss korianderrel tálalják amit én ki nem állhatok ezért inkább friss zöldhagymát választottam. Talán majd egyszer sikerül megszoknom azt a szappanos ízt is, de egy nem olyan régi túladagolást még nem sikerült kihevernem így egyelőre hanyagolom. Ésakkor az én verzióm:
 
Kellbele (3-4 adag lesz belőle):
A csirkéhez, illetve a páchoz:
 
3 felsőcomb, kicsontozva, bőre lehúzva, falatnyi kockákra vágva
Egy evőkanál őrölt chili paprika
Fél dl olívaolaj
Egy evőkanál tejföl (joghurtot akartam, de nem volt épp kéznél)
 
A masala-hoz:
4 kis fej shalott hagyma apróra vágva
5 gerezd fokhagyma apróra vágva
2 friss chilipaprika, kimagozva, apróra vágva
1 db 5 cm-es gyömbér apróra vágva
1 teáskanál indiai ötfűszer keverék (mustármag, görögszéna, édeskömény, nigella, római kömény)
1 teáskanál garam masala (koriander, római kömény, pimento paprika, szerecsendió, feketebors, kardamom, szegfűszeg, édeskömény, babérlevél)
1 teáskanál szárított koriander
1 teáskanál kurkuma
1 evőkanál osztrigaszósz
1 400 g-os paradicsomkonzerv
Kb. 1 dl kókusztej
3-4 csipet tengeri só
3-4 csipet frissen őrölt fekete bors
1 zöldhagyma, átlósan vékony karikára vágva
Mogyoróolaj
 
Köret:
1 bögre jázminrizs
2 bögre víz
Korty mogyoróolaj
Négy-öt csipet só
 
A csirke bőrét lehúztam, kicsontoztam és kis kockákra vágtam. Egy tálba beleszórtam az őrölt chilipaprikát, három-négy csipet sót, olívaolajat, tejfölt öntöttem még hozzá és beleforgattam a húsdarabokat. Kb. fél órát hagytam pihenni, majd grillserpenyőn egy kis mogyoróolajat hevítettem és 5-6 perc alatt nagy lángon megpirítottam. Tányérra szedtem és félretettem.
Egy nagy wokban szintén egy kis mogyoróolajat hevítettem és beleszórtam a shalott hagymát. Négy-öt percig közepes lángon pirítottam, majd hozzáadtam a fokhagymát, chilipaprikát, gyömbért, az indiai ötfűszerkeveréket, a garam masala-t, kurkumát és kis lángon 1-2 percig tovább pirítottam. Ezeket a fűszerkeverékeket egyébként szintén az Ázsia boltban sikerült még régebben beszereznem, és ahogy emlékszem nagyjából pont azokat a fűszereket tartalmazzák amiket Heston egyébként használt a receptjében (talán még egy kicsit több is van benne)
Hozzáadtam még egy evőkanál osztrigaszószt, megszórtam egy teáskanál szárított korianderrel és beleforgattam a csirkefalatokat. Végül felöntöttem 1 dl kókusztejjel, a paradicsom konzervvel és beledobtam két közepes méretű fahéjat. Megvártam hogy felforrjon, megszórtam pár csipet sóval, borssal és kis lángon 40 percig rotyogtattam. Mikor kellően besűrűsödött levettem a tűzről és meglocsoltam még pár csepp citromlével, kis sót adtam még hozzá. Apróra vágott zöldhagymával és jázminrizzsel tálaltam. A rizst a szokásos módon, 175 fokos sütőben 25 perc alatt pároltam készre.  A 35 fokos konyhában valahogy nem volt nagy kedvem még nekiállni naan kenyeret is sütni, bár az jobban illett volna hozzá. De azért így is meg lehetett enni.  

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr762172701

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása