Káposztaleves
2010. május 20. írta: charliefirpo1

Káposztaleves

 

Tegnapra sikerült legyőzni a csirkeundort. Pontosabban nem volt jobb
ötletem és egész nap alig ettem. Viszont már délben kitaláltam hogy este
levest akarok enni mert már rég volt. De abba ugye kellett volna azért
valami energia is ha mást nem akarok utána márpedig nagyon nem akartam mert
tudtam hogy kileszek mint a kutya mire hazaérek. Aztán eszembejutott még hogy van
otthon egy fej kínai kel amit hétvégén nem sikerült felhasználni,
káposztalevest megmég úgyse csináltam így lett végül ez a befutó. Neten
kerestem is gyorsan egy receptet amit ezzel azzal kiegészítettem.
 
Kellbele ( 4 főre):
1 fej kínai kel, vékony csíkokra vágva, a torzsa keményebb része felaprítva
1 fej fehér, 1 fej shalott hagyma apróra vágva (nemdirekt, így volt otthon)
Egy evőkanálnyi vaj
Olívaolaj
1 liter csirkehús alaplé
Fél bögre konzerv fehérbab
2 közepes méretű burgonya
2 csirkemell
Frissen őrölt fekete bors
Két rozmaring ág
Két kisebb sárgarépa
Két gerezd fokhagyma
4-5 szál kakukkfű levelei apróra vágva
4-5 szelet baguette (elhagyható)
2-3 szelet bacon szalonna (elhagyható)
Friss parmezánforgács
1,5 dl 20 %-os tejföl
Marék metélőhagyma apróra vágva
 
Italmellé: Sauska Rosé (legjobb rosé amit eddig ittam)
 
Kicsi csalás volt mert sokáig dolgoztam, úgyhogy Évi segített és egykét dolgot
megcsinált mire hazaértem. Az egyik az volt hogy héjában megfőzte a
krumplit lobogó sós vízben 30 perc alatt. A másik meghogy pár nagyobb
alufólia darabot meglocsolt olívaolajjal, megszórt sóval, borssal,
ráhelyezte a csirkemell darabokat, rá egy-egy rozmaringágat, szorosan
összecsavarta és 20 perc alatt ezt is megfőzte. Legalábbis így mondtam
neki, a végeredmény bíztató volt :D
A hagymákat meg felaprította.
 
Mire hazaértem a csirke és a krumpli kihűlt, megpucoltam illetve szétszedtem őket. A húst
falatnyi csíkokra téptem, a burgonyát meg szintén kisebb kockákká
morzsoltam. Egy közepes lábasban kis olívaolajon felolvasztottam a vajat és
7-8 percig dinszteltem kis lángon a hagymát. Felöntöttem tyúkhúsleveslével,
megvártam míg felforr és hozzáadtam az átszűrt babot. 10 percig főztem majd
beledobáltam a csirkét, krumplit. Megvártam hogy átmelegedjenek mivel már
minden elő volt főzve és hozzáadtam a répát, megmosott és felcsíkozott
kínai kelt is. Fél perc után el is zártam a tűzet. Egy serpenyőben
kis olívaolajon bacont pirítottam közepes lángon míg ropogós sötétbarnára
nem sült és papírszalvétán félretettem. A maradék olajon / kisült zsíron
kis lángon 1 percig sütöttem két gerezd apróra vágott fokhagymát, a végén
megszórtam kakukkfűvel és ráöntöttem a levesre. Pirítottam még pár szelet
baugette-et hozzá. Baconnel, parmezánforgáccsal, metélőhagymás tejföllel
ettük meg jól. A mostani esős hideg szar időhöz pont passzolt asszem.

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr122019424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása