Vasárnapi ebéd II. – Citromos mézes csirkemell kuszkusszal, petrezselyemsalátával
2010. május 10. írta: charliefirpo1

Vasárnapi ebéd II. – Citromos mézes csirkemell kuszkusszal, petrezselyemsalátával

 Itt amiről beszéltem, hogy a főétel már megvolt fejben. Pontosabban a köret hozzá, a kuszkusz. Még sose csináltam, de egyik barátom a fülembe ültette a bogarat már egy ideje és ki akartam próbálni. Rá is kerestem a neten jól és meglepő dolgokba botlottam. Miszerint hogy ez nemcsak egy búzából készült közelkeleti ételt takar hanem egy jópofa erszényesnek is a neve.Azt az ötletet hogy hirtelen felindulásból berontok a Fővárosi Állat- és Növénykertbe rágcsálót lopni gyorsan elvetettem és benéztem az Ázsia boltba a Fővámtéren. Meglepően olcsó, olyan 500 ft körül van egy fél kiló, ami ahogy számolom kb 8-10 adagra elég. Néztem pár receptet hozzá, de az autentikus arab variációkat rövid hezitálás után elvettem, mert ami tetszett ahozz kell kb. 15 féle hozzávaló meg egy fél nap. Maradt az európai változat ismét Gordontól egy jó kis csirkerecepttel meg egy vidám salátával kombinálva.

 
Kellbele:
 
A csirkéhez:
1 nagyobb darab bőrös csirkemell, kicsontozva, félbe vágva
Frissen őrölt fekete bors
Fél citrom vékony szeletekre vágva
4-5 szál friss kakukkfű
1 fej fokhagyma hosszában keresztbe vágva
2-3 evőkanál olívaolaj
3 evőkanál balzsamecet
3 evőkanál szójaszósz
Kb 1,5 dl víz
1 evőkanál vaj
3-4 evőkanál méz
 
A kuszkuszhoz:
1 bögre kuszkusz
1 bögre tyúkhúsleves alaplé
1 fél marék mentalevél apróra vágva
1 marék petrezselyem apróra vágva
1 marék zöldborsó
2 szelet baconszalonna vékony csíkokra vágva
 
A salátához
3-4 marék petrezselyem durvára vágva (szárai kuka, a többi meg nagyobb darabokra aprítva)
1 fej lilahagyma vékony szeletekre vágva
1 evőkanál kapribogyó
2 evőkanál olívaolaj
1 fél citrom leve
2 csipet só
2 csipet frissen őrölt fekete bors
 
A csirkemellet kicsontoztam, sóztam borsoztam mindkét oldalát. Egy nagyobb serpenyőben kis olívaolajat hevítettem és a beletettem a csirkemelleket bőrös oldalával lefelé. Mellédobáltam a kakukkfű ágakat és a félbevágott fokhagymát. Közepes lángon a húsdarabok minden oldalát aranybarnára sütöttem 4-5 perc alatt és rálocsoltam 3 evőkanál balzsamecetet. Még kb fél percig sütöttem és félretettem. Egy jénai tálat kivajaztam és beletettem a melleket, rálocsoltam a sütés után maradt kakukkfüves, balzsamecetes olajat meg rádobtam a fokhagymát. Hozzáadtam 3 evőkanál szójaszószt, a citromszeleteket rászórtam a tetejére és ráöntöttem a vizet. 200 fokos előmelegített sütőbe tettem 25 percre.
Közben egy bögre vizet forraltam és feloldottam benne 1 tyúkhúsleveskockát.
Serpenyőben kis olívaolajon közepes lángon megpirítottam baconszeleteket, és kiszedtem szalvétára. Egy nagyobb tálba beleszórtam a kuszkuszt és ráöntöttem a leves alaplevet, meg az olívaolajon bacon zsírját majd befedtem. Összevágtam a marék petrezselymet, fél marék mentát és 5 perc után a kuszkuszhoz adtam. Egy kis lábasban szintén vizet forraltam és beleszórtam a zöldborsót. 5 percig főztem, leszűrtem és hideg jégkockás vízbe tettem (állítólag így megőrzi a friss zöld színét)
A három marék petrezselymet összevágtam és egy tálba szórtam közben. Hozzáadtam az vékonyra vágott lilahagymát, kapribogyót, sót, borsot, olívaolajat, citromlevet és elkevertem. Közben a csirke megsült, kivettem, meglocsoltam olvasztott mézzel és még 5 percre visszatettem a sütőbe hőlégkeveréssel sülni.
A borsót meg ismét leszűrtem és elkevertem a kuszkusszal, meg még locsoltam rá egy löket olívaolajat. Na ezután már nemnagyon szaladgáltunk...

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr71991276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása