Csirkehúsleves - Takonyűző
2010. május 04. írta: charliefirpo1

Csirkehúsleves - Takonyűző

 
Mivel kegyetlenül megtaknyosodtam hétvégén. Ilyenkor semmi kopogós nem esik igazán jól, meg amúgysem érzek semmi ízt jelenleg amitől eléggé kivagyok. Ezért asszem nem is lett volna értelme túlcifrázni semmit, viszont a levest nagyon megkívántam. De semmi krém meg ilyesmi, hanem valami jófajta húsleves. Szóval tegnap miközben itthon döglöttem felraktam egy kis levest főlni.

Kellbele (olyan öt adag)

1 fej lilahagyma negyedbe vágva
2 gerezd fokhagyma késlappal szétlapítva
2 sárgarépa felkockázva
1 fehérrépa felkockázva
2 közepes fej csiperke vékony szeletekre vágva
1/4 zellergumó felkockázva
3 kisebb darab újkrumpli megmosva, félbe vágva
1 paradicsom, félbe vágva
1 zöldhagyma átlósan 1 cm-es karikákra vágva
1 csirkecomb, kicsontozva, falatnyi kockákra vágva
1 csirkemell szintén falatnyi kockákra vágva
1 friss chilipaprika kimagozva, vékonyan felszeletelve
1 marék petrezselyemzöld, durvára vágva
1 marék csigatészta (anyukámféle)

frissen őrölt fekete bors
1 liter tyúkhúsleveslé
2 evőkanál olívaolaj
 

Egy nagyobb lábasban közepes lángon felmelegítettem az olajat, beledobtam a húsokat, három csipet sót és egy kis borsot szórtam rá és 5 percig sütöttem hogy minden oldala kifehérdejen a daraboknak. Hozzáadtam a sárga- és fehérrépát, zellergumót, gombát, lilahagymát, fokhagymát, krumplit, még egy kis olajat locsoltam rá és még 2-3 percig pirítottam az egészet gyakran megforgatva. Felöntöttem tyúkhúsleveslével, beledobtam a chilit, paradicsomot, megvártam amíg felforr és kis lángon egy órát főztem. Közben egy kis lábasban lobogó vízben 3-4 perc alatt megfőztem a csigatésztát, leszűrtem és félretettem. Mikor a leves megfőtt minden belevalót tányérra szedtem, a leves levét átszűrtem tésztaszűrőn, a két fél paradicsomot meg átpaszíroztam. A lét még egy kicsit sóztam, borsoztam. Tányérba szedtem egy adag sűrűjét, egy kanál tésztát, rá a leves levét és megszórtam az aprított petrezselyemmel, felkarikázott zöldhagymával. Utána meg jót aludtam.

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr431975204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mento · http://leves.lap.hu 2010.11.15. 13:55:48

Üdvözöllek! Feltettem ezt a receptedet a leves.lap.hu/szarnyas_leves/25596425 oldalra. István

mento · http://leves.lap.hu 2010.11.15. 13:58:16

Üdvözöllek! Feltettem ezt a receptedet a leves.lap.hu/szarnyas_leves/25596425 oldalra. István
süti beállítások módosítása