Eccerű - Koreai sült tészta garnélarákkal, tofuval
2010. február 07. írta: charliefirpo1

Eccerű - Koreai sült tészta garnélarákkal, tofuval

 

 

2 gerezd fokhagyma apróra vágva

 

4 chilipaprika kimagozva, apróra vágva

3 zöldhagyma, átlósan 1 cm-es darabokra vágva, (a zöldje meg 5 cm-es vékony csíkokra)

10 dkg csiperkegomba, nem túl vékony szeletekre szelve

3/4 kaliforniai paprika nem túl vékony csíkokra vágva

250 g garnélarák, megtisztítva (fej, páncél le, fagyasztottat sikerült vennem úgyhogy azzal nem volt ilyen gond)

125 g tofu, felkovkázva (kb 5 cm-es)

mogyórólaj

dióolaj (szezámmag olajjal írja a recept, de olyat épp nem találtam a boltban, ami otthon van az meg 2007-ben lejárt)

2 dkg szezámmag

kínai wok tészta (mint a smack leves tésztája kb. tojásos, wok kajákhoz lehet kapni)

Zenemellé: Bonobo

 

A szezámmagot a felhevített wokunkban megpirítottam, ameddig el nem kezdett aranybarna színű lenni, aztán gyorsan ki is kellett kapni meg ne égjen. Ezután egy mozsárban össztetörtük. Kis dió és mogyoróolajat öntöttem fele fele arányban a wokba, és mikor elkezdett remegni kicsit mérsékeltem a lángot, beledobtam a fokhagymát, chilit, zöldhagymát, garnélarákot. Mivel fagyasztott volt kis levet engedett, 5-10 percig sütöttem az egészet figyelve hogy folyamatosan süljön viszont a fokhagyma meg ne égjen. Keverni kell egyfolytában mert különben gáz lesz. Mikor a leve elfőtt, illetve a garnélák elkezdtek pirulni kiszedtem egy tányérra. Kis olajkeveréket tettem a wokba megint és megsütöttem a tofut is (amint aranybarna színű lett kiszedtem ezt is). Aztán megint egy kis mogyoró, dióolaj, és ment bele a gomba és paprika. Ezt közepes lángon pírítottam figyelve hogy a gomba süljön és ne eresszen levet. Mikor megsült hozzáadtam kb 1, 1,5 dl vizet és 3 evőkanál light szójaszószt, meg a tésztát (alufóliával lefedtem mert nincs akkora fedőm ami jó lenne hozzá). Ezzel innentől szoptam rendesen mert a recept szerint öt percig kell párolni. Hát mire szétesett lett belőle vagy 15, 20. Legközelebb lobogó vizben leforrázom és utána egyszerűen hozzádom, de azért nem sikerült elcseszenem így sem. Csak kb. öt percenként hozzáöntöttem egy korty vizet meg kevergettem. Mikor a tészta (mert ilyen tömbökben van ugye) széthullott kész is volt. Még ízesítettem egy kis szójaszósszal, hozzádtam a garnélákat, tofut, és 5 percig sütöttem együtt az egészet. Kis olajat tettem közben rá. A végén az összetört szezámmaggal és az újhagyma zöldjével díszítve táltam. Első 10 pontos kajám lett :D

 

 

 

 

 

Én ma steak-et akartam enni de nagyon. Hát ezzel kezdődőtt az egész. Pénteken elmentünk csúszkálni kicsit haverommal Eplénybe, úgyhogy este már nem sok erőm meg kedvem volt főzni. Szombatra terveztem egy nagy zabálást itthon, de kaptunk egy vacsorameghívást így tegnap sem kellett kuktálkodnom. A vacsi egyébként kurvajólett, kolbászos cassoulet-et tömtünk az arcba, mondtam is utána hogy most akár mehetnénk bányászni is ez annyi kalória volt. Mondjuk Jamie Olver receptje alapján készült, az eredetit meg ahogy láttam tévében két napig csinálják de ennek ellenére nagyon jó lett. Mára maradt volna így a steak, de le lettem szavazva, sült tészta volt az igény. Lakótársamnak van egy könyve a Nélkülözhetetlen ázsiai szakácskönyv vagy mi, már multkor mikor a curry-t akartam csinálni is ez lapozgattam, meg a chapatti receptjét is ebből néztem ki végül. Ma reggel meg sikerült átlapoznom az egészet. Találtam benne thai, kínai, koreai meg még isten tudja hányfajta sült tésztát. A koreai mellett döntöttem a tegnapi vacsora miatt. Gondoltam ha már este butára zabáltuk magunkat, akkor valami könnyebbet kellene ma ennünk. Szóval így lett a mai estebéd a koreai sült tészta.

Kellbele:

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr701737634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása