Spagetti ala Barilla
2011. június 14. írta: charliefirpo1

Spagetti ala Barilla

 Lehetne akár a neve. Miközben fotóztam az jutott eszembe hogy mintha a barilla-s dobozokon figyelne valami ilyesmi kaja.

Hétfőn egy párórás túráról hazaérve jött az ötlet, éhesek voltunk. Maradt még moussaka, de a hús már a könyökömön jött ki. Aztán eszembejutottak Matyiék a chilis fokhagymás spagettijükkel. Na ehhez dobtam még tulajdonképpen a városban kapható legjobb koktélparadicsomból néhány szemet. Tényleg a legjobb, legalábbis én jobbat még nem ettem idén, pedig már pár helyről próbáltam.
És ami a lényeg, merthogy azért ezzel így sok újat nem mondok:megfőtt a tészta, kiszedtem, Évi közben ült mellettem. Kb. 1 perc alatt összehajigáltam (nemröhögni, tényleg) mindent egy serpenyőbe, lekaptam a tűzről, megszórtam parmezánnal aztán elkezdtem szedni. Ő meg nézett nagy szemekkel :D
 
Kellbele (2 főre):
6 gerezd fokhagyma, vékonyra szeletelve
1 friss madárszem csili, felkarikázva (vagy egy szárított, tökmindegy)
1 teáskanálnyi szardellapaszta, vagy 2-3 szardellafilé
4-5 bazsalikomlevél
10-15 szem koktélparadicsom, félbe vágva
1 evőkanálnyi finomra reszelt friss parmezán
250 g spagettitészta (barilla ugye)
5-6 evőkanálnyi olívaolaj
 
Italmellé: Villányi portugieser
 
Szóval. A spagettit bő, lobogó sós vízben (4,5 literes fazék 3,/4 csapott evőkanál tengeri só) megfőzzük. Ahogy mondani szokták, „ne nézzük meg mit írnak rá hanem ellenőrizzük”. 6-8 perc elég szokott lenni. Heston tökéletes sorozatában van egy egész jó kép, mikoris a spagettit kettétörve a közepében pontnyi fehérebb rész van, azt találta mondani hogy ekkor jó. Mindegy, szóval roppanjon.
Közben összevágjuk a csilit, fokhagymát, paradicsomot. Egy széles, magas falú serpenyőt vagy szélesebb lábast 4-5 percig közepes lángon hevítünk. Ha a tészta éppenroppan, szűrőbe dobjuk, majd egyből visszaborítjuk a lábasba ameddig fel nem használjuk (kis víz így marad alatta amitől nem áll össze).
A serpenyőbe beleöntjük az olívaolajat (ekkor már jó forrónak kell lennie) a gázt egyből mérsékeljük (villanyon félrehúzzuk a serpenyőt), rányomjuk a szardellapasztát beleszórjuk a chilit, fokhagymát, elszámolunk tízig-tizenötig (ha bármi színe kezdene lenni egyből mehet a következő), rászórjuk a paradicsomot, visszatesszük nagy lángra, párszor összekeverjük, közben elszámolunk megint tízig-tizenötig, rászórjuk a bazsalikomot majd beleöntjük a tésztát is. Lehúzzuk a tűzről, megszórjuk parmezánnal, összekeverjük. Tányérra szedjük, meglocsoljuk olívaolajjal, még egy kevés bazsalikomot szórunk rá és kész is.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr792984680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása