Gombapaprikás
2011. április 02. írta: charliefirpo1

Gombapaprikás

Tökéletes húspótló ragu (a kolozsvári szalonnát leszámítva), pláne hogyha laskagombát is teszünk bele. Jó ráharapni, enyhén roppanós, mégse kemény, van tartása, jól lehet fűszerezni, satöbbi.

Kevésbé cizelláltan meg hogy kurvajó az íze, szeretem nagyon. Bár még nem túl rég kezdtem el főzni vele, eddig egész jól megvoltam a csiperkével. Nem árulok el nagy titkot, meg már ezer helyen leírták hogy ez az étel annál jobb, minél többfajta gombával dolgozunk. Nekem is ez járt az eszemben, csak sajnos elég kevés fajta friss gombát találtam, gondolom még nincs szezonja. Itthon mondjuk van szárított gombám, az áztatással viszont nem akartam sokat szarakodni, így maradt a két különböző csiperke meg a laska. Fehérbort akartam még hozzáadni, de furcsa mód nemvolt itthon úgyhogy ezalkalommal kimaradt. De egy jó rajnai vagy olaszrizling menne hozzá szerintem..
 
 
Kellbele (4-6 főre):
 
Paprikás
40 dkg laskagomba, nagyobb darabokra vágva
40 dkg fehércsiperke, negyedekre, hatodokra vágva
25 dkg barnacsiperke, kb. akkora darabokra vágva mint a fehér
2 közepes méretű vöröshagyma, apróra vágva
2 gerezd fokhagyma, apróra vágva
2 közepes méretű fürtös paradicsom, meghámozva, a húsa felaprítva
1 közepes méretű kápia paprika, megsütve, felaprítva
Kb. 10 dkg kolozsvári szalonna, vékony csíkokra vágva
1 kisebb rozmaringág levelei, felaprítva
1 szárított chilipaprika, vagy fél friss chilipaprika, apróra vágva
Másfél evőkanálnyi őrölt édesnemes paprika
Tengeri só
Frissen őrölt fekete bors
Olívaolaj
3 evőkanálnyi sűrű tejföl
Fél evőkanálnyi liszt
2 dl tyúkhúsleves alaplé
1 zöldhagyma, vékony karikákra vágva
 
 
Nokedli
9 evőkanál liszt
1 evőkanál búzadara
Fél teáskanálnyi tengeri só
Egy evőkanálnyi olívaolaj
1 tojás
3 tojás sárgája
1,5 dl langyos víz
 
Zenemellé: Blow Soundtrack
 
 
A nokedlit egy már korábban leírt recept szerint készítettem el, asszem ezt mostmár megtartom.
Egy nagy tálba szitálunk 9 púpozott evőkanál lisztet, egy csapott evőkanál búzadarát. Megszórjuk fél teáskanálnyi sóval, összekeverjük, a közepébe „fészket” formálunk. Beleütünk 1 tojást, 3 tojás sárgáját. Rálocsolunk egy evőkanálnyi olívaolajat, fél pohár langyos vizet és simára keverjük. Fóliával lefedjük, fél órát pihentetjük. Lobogó sós vízbe szaggatjuk, 2-3 perc alatt kész. Ha nem akarjuk hogy nagyon összeragadjon meg lehet locsolni kis olívaolajjal, illetve tálalás előtt ha egy jókora löket félretett főzővízzel meglocsoljuk újra szétesik.
 
A paprikáshoz a gombákat két-három részletben nagy láng felett enyhén megpirítjuk. Ha valakinek elég nagy edénye van, akkor ez nem szükséges.
Nekem sajnos nincs, úgyhogy így jártam el. Egy maréknyi gombát tettem a felhevített wokba, egy kevés olívaolajjal locsoltam meg és 2-3 perc alatt aranybarnára sütöttem.
Miután kész, egy nagy lábasban kis olívaolajon zsírjára sütjük a szalonnát, majd papírszalvétán félretesszük. A vöröshagymát 5-7 perc alatt kis lángon üvegesre dinszteljük, majd hozzáadjuk a fokhagymát, chilit, gombát, rozmaringot, sült paprikát. Még 2-3 percig sütjük közepes lángon, vigyázva hogy a fokhagyma meg ne égjen. 3 perc után félrehúzzuk, hagyjuk kicsit hűlni majd megszórjuk őrölt paprikával. Visszatesszük a tűzre, hozzáadjuk a felaprított paradicsomot, felöntjük annyi húsleveslével hogy épp ellepje, sózzuk, borsozzuk. Forrástól számított 30 perc alatt kis lángon elfőzzük a lé felét. Közben simára keverünk 3 evőkanál sűrű tejfölt fél evőkanál liszttel. Hozzászedünk annyi levet hogy átmelegedjen, majd a paprikáshoz adjuk. Elkeverjük, felforraljuk és még 2-3 percig főzzük folyamatosan keverve.
Tányérra szedjük a nokedlit, rá egy adag paprikást, rá egy kanál tejfölt, megszórjuk vékonyra szelt zöldhagymával, a félretett szalonnával.

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr362794478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása