Letschó
2011. február 10. írta: charliefirpo1

Letschó

Ezis jött már megint, mint derült égből a villámcsapás.

Lecsót már kurvasokat főztem úgyhogy van némi tapasztalat. Bár túlsok ész nem kell ugye hozzá. Nyári kaja, de most valahogy eszembe jutott. Otthon a tojásos, kolbászos változatot kedveljük, néha rizzsel készítve. Bár tesóm szerint az hülyeség, de én szeressem úgyis nagyon. Tojást szerintem mindig is tettünk bele, anélkül nem nagyon tudom elképzelni. Jó, eltudom, csak az meg szerintem hülyeség, mármint ha LECSÓról van szó és nem valami másról.
Tegnap még annyival bővítettem a keretet hogy vágtam bele egy kis csirkemellet is mert egyrészt tele van vele a fagyasztó, másrészt meg ma ebédre is ezt akartam hozni.
Kis túlzásba estem a végén a tejföllel meg a csípős cseresznyepaprikával, aminek ma reggel meg is lett a böjtje :D
 
Kellbele (2 főre):
 
5-10 dkg füstölt mangalica kolbász (vagy valami más) vékony karikákra vágva
5-10 dkg kolozsvári szalonna, vékony szeletekre vágva
1 csirkemell, falatnyi darabokra vágva
2 közepes fej vöröshagyma, felaprítva
1 gerezd fokhagyma, felaprítva
1 friss kimagozott chilipaprika, felaprítva (vagy fél hegyes erős)
3 közepes méretű TV paprika, kb 1cm-es kockákra vágva
3 közepes méretű paradicsom, bőre lehúzva, kisebb darabokra vágva
Egy-másfél teáskanálnyi őrölt csemege paprika
Fél bögre jázminrizs
2 felvert tojás
Víz
Tengeri só
Frissen őrölt fekete bors
Olívaolaj (vagy mangalica vagy sima disznózsír)
1 zöldhagyma, felaprítva
 
Zenemellé: Bob Marley
Italmellé: bármi (nyáron rozé, télen kadarka)
 
A szalonnát, kolbászt alacsony lángon kis olívaolajon zsírjára pirítottam. Hozzáadtam a hagymát, fokhagymát, chilit, közepes lángon 4-5 percig forgattam, majd beledobtam a csirkedarabokat . Megvártam hogy kifehéredjenek, majd hozzáadtam a felkockázott tv paprikát és további 5 percig sütöttem. Levettem a lángról, fél percig hagytam hűlni mielőtt belekevertem az őrölt paprikát is.
Visszatettem a tűzre, hozzáadtam a meghámozott, felkockázott paradicsomot , kb. 1 dl vizet és nagy lángon 2-3 perc alatt összerottyantottam.
Egy másik, nagyobb lábasban közben a már megszokott módon megfőztem a rizst, láng felett hozzákevertem a rizst, végül fűszereztem.
Tányérra szedtem, megszórtam aprított zöldhagymával, kis tejfölt és savanyúságot tettem mellé meg hogy ezis olaszos legyen meglocsoltam pár csepp olívaolajjal.
Lehet fikázni de ez nálam már hozzátartozik szinte minden ételhez. A lokálpatrióták locsojják meg olvasztott mangalicazsírral és formázzák nagy magyarország alakúra.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr372650937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása