Csirkés gombás carbonara
2011. január 10. írta: charliefirpo1

Csirkés gombás carbonara

Ez mondjuk hamarabb is eszembe juthatott volna annyi gombát meg spagettit zabáltam az elmúlt évek során, de jobb később mint soha. Tulajdonképpen semmi változás nem történt azon kívül hogy ezalkalommal került a tésztába egy kevés friss zöldfűszer, tésztának papardelle-t választottam, gombának a barna csiperkét mert ahogy észrevettem ez nem annyira "vizes" mint a fehér. Illetve a végén megborogattam az egészet a tojásos tejszínes parmezános keverékkel. Fasza lett.

 
Kellbele:
 
1 db, kb. 20-25 dkg-os csirkemell
250 g barna csiperke
3 gerezd fokhagyma, apróra vágva
1 nagy csokor petrezselyem, durvára vágva
1 kis csokor metélőhagyma, fél gyufaszálnyi hosszúra vágva
1 rozmaringág levelei, felaprítva
1 kis csokor kakukkfű levelei, felaprítva
1 dl száraz fehérbor
1 tojás, felverve
1 dl sűrű tejszín
Nagy marék reszelt parmezán
250 g papardelle vagy tagliatelle
100 g vaj
Olívaolaj
Frissen őrölt fekete bors
Tengeri só
 
Italmellé: Nyakas - Aligvárom
 
A csirkemellet kis, kb. 1 cm-es kockákra vágtam, a gombákat negyedekre, nyolcadokra mérettől függően. Kis olívaolajon felolvasztottam a vaj 1/3-át. Hozzáadtam a húst, pár percig rázva kevertem nagy láng felett hogy egy kis színt kapjon majd beledobtam a gombát is. Az egészet nagy / közepes láng felett öt perc alatt aranybarnára pirítottam. Félidőnél megszórtam az apróra vágott rozmaringgal, kakukkfűvel, majd a vége előtt fél perccel az apróra vágott fokhagymával is (sütés közben ha nagyon felszívná a gomba az olívaolajat lehet hozzáadni nyugodtan, el nem fogja rontani). Sóztam, borsoztam, mérsékeltem a lángot és felöntöttem 1,5 dl száraz fehérborral. Megvártam hogy teljesen elforrjon, majd rádobtam 1/3 rész vajat, az összevágott petrezselymet és metélőhagymát.
Közben nagy lábasban megfőztem a tésztát, leszűrtem ( bögrényit félretettem a főzővízből), a gombához adtam. Öntöttem rá egy keveset a félretett vízből is és elkevertem láng felett. Fűszereztem, rádobáltam a maradék vajat, megvártam hogy elolvadjon, félretettem.
Miközben hűlt, felvertem egy tojást, elkevertem benne a tejszínt, egy csipet sót és a parmezánt, majd a tésztára öntöttem. Ahogy rákerült egyből jó alaposan összekevertem mégegyszer az egészet ahogy azt már a cukkinis változatnál is említettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr842575003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

parfümblog · http://parfum.blog.hu 2011.01.11. 22:42:50

Jól hangzik, ezt biztos kipróbálom...mert már mi is unjuk a spagettit meg a pennét...:)

e.mese1989 2011.01.12. 10:30:21

tényleg jól hangzik, bár még nem hallottam gombás carbonara-ról:-)
süti beállítások módosítása