Ropogósra sült csirke zöldségágyon, salsa verdével
2010. november 08. írta: charliefirpo1

Ropogósra sült csirke zöldségágyon, salsa verdével

A múlthét végi kaland nagy dilemmával kezdődött. A következő problémák áthidalásával kellett volna valamit kitalálni, ami mindenki számára megfelel.

1) Adél nem ehet lisztes cuccot, mivel lisztérzékeny, tehát tészta, stb. nagyjából kilőve.
2) Balázs nem ehet fűszereset.
3) Évi meg már hetek óta rágja a fülem hogy spórolni kellene.
4) Kb. 7 versenyző volt és nem akartam egész este a sparhelt mellett állni vigyázban, tehát valami egytál dologban kellett gondolkodni.
5) Legyen csirke.
 
Hát ez lett volna a vezérfonál. Először valami ázsiai csirkés dolog jutott eszembe, de mivel azok mind tele vannak bombázva fűszerrel ezért Balázs kedvéért elvetettem a dolgot. Aztán valami görög paradicsomos témát találtam, de mivel legutóbbi látogatásunkkor is paradicsomos játékos volt, igaz nem görög hanem olasz ezt is passzoltam. Aztán jött a korszakalkotó ötlet. Csirkéből már van vagy huszonizé bejegyzésem, de egészben még nem sütöttem mert úgy voltam vele hogy ebben az állagban a grillcsirke a legjobb, az meg sütőben nem az igazi. Aztán némi keresgélés után ráakadtam a sokat mondó „perfect roasted chiken”-re Olivér barátunk oldalán, ami nagyjából mind az öt fent említett pontnak megfelelt. Most nem is cifráztam túl nagyon, csak egy valamit adtam hozzá ami eléggé magától értetődő ha az ember első tévében látott főzős műsora nem Stáhl Judit hanem Keith Floyd nevéhez fűződik. A sült csirkéhez faszán passzol a rizling.
 
Kellbele (6-8 főre):
 
A csirkéhez:
2 db 1,5 kg-os csirke
Két friss zöldfűszer csokor (kakukkfű, zsálya, rozmaring)
Két citrom
Négy fej vöröshagyma (félbe vágva, nem kell megpucolni)
Egy fej fokhagyma, gerezdjeire szedve, késsel szétlapítva (nem kell megpucolni)
5-6 db közepes méretű sárgarépa, a nagyobbak falatnyi darabokra vágva
4 szárzeller, szintén nagyobb darabokra vágva
Kb 1,5 kg, fejenként két szem közepes méretű burgonya, 2,5 cm-es kockákra vágva
Olívaolaj
Tengeri só
Frissen őrölt fekete bors
2 pohár fehérbor
 
A salsa verdéhez:
1 nagy csokor petrezselyem, felaprítva
Két gerezd fokhagyma
4 keményre főtt tojás sárgája
6 szardellafilé, átmosva, lecsepegtetve
1 kis üveg (ha jól emlékszem 50 g) kapribogyó
Egy evőkanálnyi zsemlemorzsa
Egy evőkanálnyi fehérborecet
Kb. 2 dl olívaolaj
Egy evőkanálnyi worchestershire
Egy teáskanálnyi tabasco
 
Köret:
Vékony csíkokra vágott jégsaláta
 
Zenemellé: Dub FX biztos volt, megmég sokminden más is
Bódítómellé: Gere Villányi Olaszrizling, 2009 – ez került a csirkére is, minden további csak a májunk épülésére szolgált: Malatinszky Le Sommelier 2009, villányi rozé; Le Sommelier Chardonnay, Erzetic Damski Rozé, Agárdi Sárgamuskotály törkölypálnika, meg egy Martonvásári névetelen
 
A feldarabolt zöldségeket egy nagy sütőtepsiben szétterítettem, meglocsoltam egy nagy löket olívaolajjal és jóól összeforgattam. A csirkék is kaptak egy „olajos masszázst”, majd sóztam, borsoztam (nem spóroltam a sóval, olyan egy, másfél evőkanálnyi biztosan került rá). Ráfektettem őket a zöldségágyra, a hasüregekbe helyeztem egy-egy zöldfűszer-csokrot és két fél citromot. Meglocsoltam még egy citrom levével, és 240 fokra előmelegített sütőbe tettem, aminek a hőmérsékletét mihelyst bekerült a csirke 190 fokra csökkentettem. Fél óra elteltével meglocsoltam egy pohár olaszrizlingel majd visszatettem sülni.
Közben a krumplit Adél meghámozta, felkockázta, majd lobogó sós vízben öt percig előfőzte. Leszűrtük, és félretettük. Egy óra sütés után a csirke mellé szórtam négy-öt csipet sóval, meg ugyanennyi borssal fűszerezve. Locsoltam rá még egy fél pohár fehérbort és 20 percre visszatettem a sütőbe, közben a csirkéket megforgattam hogy a másik oldala is piruljon. 20 perc után 240 fokon hőlégkeveréssel pirult további negyed órát.
 
Salsa verde
Egy kisebb rozsdamentes lábasba tettem két gerezd megpucolt, durvára vágott fokhagymát az átmosott szardellafilékkel, majd egy nyújtófa végét használva elkezdtem összetörni. Lehet mozsárban is, de az épp nemvolt kéznél. Mikor kezdett pépesedeni hozzáadtam a petrezselymet, kapribogyót, tojássárgáját, fehérborecetet és tovább törtem. Az olívaolajat a keverés közben fokozatosan adagoltuk hozzá. Mikor az összes olaj belekerült, meglocsoltam még egy kis tabasco-val, worchestershire-rel, csipet sót és borsot adtam hozzá majd összekevertem. Lehet turmixgépben is, csak arra kell figyelni hogy hamar összetörjön az egész, különben átmelegszik és az állítólag már nem olyan jó.
 
Saláta
A salátát vékony csíkokra vágtam és egy nagy tál jeges vízbe tettem tálalásig. Ettől a saláta friss és ropogós marad és ahogy múltkor észrevettem legalább egy napig el is van így vidáman.
 
Közben a csirke megpirult, kivettem, a sütőből, 10 percig hagytam pihenni, majd feldaraboltam. Leválasztottam és félbe vágtam combokat, mellet, illetve levágtam a szárnyakat is.
 
Sült zöldségekkel, krumpival, salsa verdével ettük meg jól, mindenki legnagyobb megelégedésére. Végül meg lekísértük Adél almatortájával és Mikiék keksztekercsével, nagyonjóvolt :D

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr532434802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

janikahhh (törölt) 2010.11.11. 15:38:37

Hon van már a Kaiser's melletti grillcsirke frisskenyérrel, savanyúubival... :) Akkor is csak jajongtunk utána :)

leturkish 2010.11.11. 19:21:14

Bódítómellé: kishubi-nagyfröccs kombó

charliefirpo1 2010.11.12. 13:31:09

Süti te is emlékszel még mi volt a Fadruszban az első vacsoránk? :D
mondjuk nem lennék meglepve ha nem emlékeznél :)))))

janikahhh (törölt) 2010.11.12. 13:39:06

Hát brokkolikrémleves, Törci főzte, meg aszaltszilvás desznyósült, meg valami kiwi desszert vörösboros öntettel, nem?
Vagy rögtön az első napi vacsira gondolsz? Mert arra emlékszem, hogy levertük magunkat rendesen, de hogy mit ettünk előtte... :)

charliefirpo1 2010.11.12. 15:59:03

el ne küldjem a képet :) mondjuk lehet nem az első volt, de kb. ugyanez mint eza csirke itten. de asszem abban csak comb volt :D
süti beállítások módosítása