Paradicsomos mozarellás sült csirkemell
2010. június 17. írta: charliefirpo1

Paradicsomos mozarellás sült csirkemell

 

Miközben sült a hús összedobtam hozzá egy vidám kis salátát. Egy bögrében egy evőkanálnyi olívaolajban elkevertem egy teáskanál fehérborecetet, szórtam rá két csipet sót és egy kis fekete borsot (tokeccerű vinegrette ugye). Salátástálba szórtam a rukkolát, vékony karikákra vágott lilahagymát, durvára vágott bazsalikomot és a kapribogyót. Ráöntöttem a vinegrette-et (nagyon keveset hogy ne tocsogjon) és facsartam rá egy kis citromlevet. Kézzel összeforgattam és szétterítettem egy-egy lapostányéron. Közben megsült a hús, kivettem a sütőből és a saláta tetejére helyeztem egyet-egyet. Könnyű kis vacsora lett asszem..

 

 

 

Mostanában jó dolgomban nem nagyon volt időm normális ételt csinálni. Dehát a dög melegben inkább kint lóg az ember a szabadban mintsem a konyhában. Mivel panel ugye, ezért a hőmérséklet is pikkpakk felszökik egy melegebb nap után ha még a sütőt is beizzítom. Szóval inkább a gyorsabb ételekre fogok lehet törekedni a nyáron. Persze tuti lesz egy-két órás sütőben rotyogtatás is, de most egyelőre nincs nagy kedvem meg időm se hozzá.
Nademindegy, a tegnapi vacsoránk. Ezt is a tévéből lestem el, csak Gordon panírozva csinálta krumplival meg miegymással én meg inkább egy könnyű kis vacsorát szerettem volna ami viszonylag hama megvan. Ami nagyjából össze is jött, friss, igazi nyári kaja.
 
Kellbele (2 főre)
 
1 csirkemell félbe vágva, enyhén (nagyonenyhén) kiklompfolva
5-6 szem koktélparadicsom
1 shalott hagyma
1 lilahagyma
1 gerezd fokhagyma
4-5 kakukkfű ág levelei apróra vágva
1 fél (kb 50g) mozarella
Fél marék reszelt parmezán
Frissen őrölt fekete bors
Fél citrom leve
Olívaolaj
Teáskanálnyi fehérborecet
1 Kisebb salátástálnyi ( kb fél zacskó) rukkola
2 evőkanálnyi kapribogyó
2 bazsalikom szára felaprítva, levelei kissé összevágva
 
Zenemellé: Ott
Italmellé: Budai Irsai Olivér Cuvée
 
A csirkemellet hosszában félbe vágtam, kicsit megütögettem, de nem palacsintára ahogy a menzán szokták. Mindkét oldalát megsóztam, megborsoztam, kis olívaolajat öntöttem rá, félretettem. A shalotthagymát durvára vágtam, a fokhagymát szintén, a bazsalikom szárát felaprítottam. A koktélparadicsomokat nem túl kis méretűre (félbe, harmadba, negyedekre, ahogy épp jött) daraboltam. Egy serpenyőben kis olívaolajat melegítettem és közepes lángon 2-3 percig sütöttem a shalott hagymát. A vége előtt egy perccel hozzáadtam a fokhagymát, bazsalikom szárat. Végül beleszórtam a paradicsomot és nagy lángon folyamatosan kevergetve pár percig pirítottam, megszórtam apróra vágott kakukkfűlevéllel, pár csipet sóval, borssal és levettem a tűzről. Grillserpenyőben (merthogy ez volt a hétvége szerzeménye, kaptam anyukámtól pedig hol van még karácsony) amit előtte 1-2 percig melegítettem közepes lángon a hússzeletek mindkét oldalát két perc alatt enyhén megpirítottam és levettem a lángról. Elrendeztem rajta a sült hagymás paradicsomot, tépkedtem rá mozarellát és végül megszórtam reszelt parmezánnal. 250 fokra előmelegített sütőbe tettem 10 percre.

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr362090051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása