Vasárnapi desszert - Házi eperlekvár citromos mascarponehabbal
2010. május 17. írta: charliefirpo1

Vasárnapi desszert - Házi eperlekvár citromos mascarponehabbal

Ezt elvileg a hátszín utánra terveztem egyből, de annyira sikerült bezabálni hogy egy pár órát pihenni kellett. Ami végülis nem volt rossz ötlet, mert így sikerült az egész napot egy főétellel meg egy desszerttel kibekkelni bár ha kiszámolnám a kalóriákat lehet hogy lefednénk a teljes napi szükségletet. Szerencsére ilyesmit nemnagyon számolok. Epernek szezonja van vagy lesz nemsokára nemtudom, úgyhogy gondoltam veszek egy keveset hátha már nem azt a vízizű szart árulják ami télen szokott a polcokra kerülni. Hosszas válogatás után sikerült is belenyúlni asszem a piacon a tutiba mert elég édesek voltak a szemek és meg se rohadtak másnapra. Magát az elkészítés modját(mármint az eper részt) Olivér tejberizses receptjéből vettem de az végülis semmi extra merhogy csak lekvárt főz. A többi meg úgy a délután folyamán alakult ki, egy másik receptből meg a multkori elég jól sikerült tiramisuból kombinálva.

Szóval csak hogy ilyen hülye jelzőkkel éljek, a legfinomabb epres desszert (szerintem)

Kellbele:
Fél kg érett eper
Két evőkanál cukor
125 g mascarpone
1,5 dl 30 %-os habtejszín
Még két evőkanál cukor
Fél vaníliarúd magjai
2 cl brandy
Egy citrom reszelt héjja
10 babapiskóta kis darabokra zúzva

Zenemellé: még mindig Gyptian, de inni este már nem ittam

Az epret megmostam, a zöldjét letéptem és egy nagy tálba öntöttem (kettőt kivettem díszítéshez és később negyedekre vágtam). Megszórtam két evőkanál kristálycukorral és kézzel összetörtem. Beleöntöttem az egészet wokba (serpenyő, fazék, tökmindegy, ne égjen oda) és kis lángon néha megkevergetve 35-40 perc alatt közepesen híg lekvárrá főztem. A babapiskótát közben konyhai törlőruhába bugyolálva apróra darabokra törtem. Egy kisebb tálban simára kevertem a mascarpone-t, citromhéjjat, vaníliát, brandy-t. Egy nagyobba meg beleöntöttem a habtejszínt két evőkanál cukorral és robotgéppel kemény habbá vertem. Óvatosan beleforgattam a mascarpone-s keveréket hogy nagyon ne törjem össze és fél órára lefedve mélyhűtőbe tettem. Ma ránéztem megint a maradékra és tényleg az a jó ha egy napot áll, de kb fél óra mélyhűtőben is elég ahhoz hogy ehető állagúvá váljon. Egy lapos tányérra kiszedtem három evőkanálnyi eperlekvárt és szétkentem. Megszórtam az összetört babapiskótával, rányomtam ilyen cukrász formázóval egy jókora adagot a sajtkrémből, még egy evőkanálnyi levkárt öntöttem az egészre, még egy kis piskótatörmeléket szórtam rá és egy mentalevelet nyomtam a tetejére.
Hehe..

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr212011583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása