Guinnessben párolt marharagu gnocchival
2010. május 03. írta: charliefirpo1

Guinnessben párolt marharagu gnocchival

Ez megint Olivéré, sok furfangot nem tettem bele. Az eredeti recept neve: Steak, Guinness és sajt pite a rétes fedél :D
Mikre nem képes a google translate, hihetetlen. Pár hónapja mikor az egyik Gordon receptet próbáltam értelmezni klikkeltem rá a fordításra és utána jó10 percig potyogtak a könnyeim a röhögéstől. Mindenkinek érdemes ránéznii ha akar pár perc jókedvet, de
vissza a kajához. Még szilveszter előtt próblákoztam először vele, akkor se sikerült túl rosszul de azért voltak bajok lévén hogy anno ragaszkodtam az erdeti recepthez ami levelestésztában készült. A ragu kicsit kiszáradt, tésztával meg szívtam keményen. De csapat megette, nemnagyon maradt belőle. A 10 pontos beszólást egyik haverom Miksa eresztette meg, mikor feltette a kérdést hogy „csak azt nem értem miért kellett a pörköltet rétesbe tenni”. A recept amúgy megtetszett és meg akartam csinálni mégegyszer csak most a „rétes” nélkül. Krumplit nem akartam főzni hozzá, nokedlit sem, így lett végül gnocchi a köret. Ezt most nem írom le megint mert ugyanaz mint ami ez egyik előző bejegyzésben is volt.

Szóval, kellbele:

½ kg marhafartő
3 shalott hagyma
3 gerezd fokhagyma
20 dkg csiperkegomba
1 répa felkockázva
1 zellerszár felkockázva
4 kakukkfűág
2 rozmaringág
1 üveg guinness

1 evőkanál liszt
Frissen őrölt fekete bors
1-2 dl marhahús alaplé
2 evőkanál mascarpone (cheddar kellett volna bele de elfelejtettem venni)
1 marék petrezselyem
1 bögre zöldborsó
Gnocchi

A hagymát egy nagy lábasban olívaolajon 10 percig dinszteltem. Öt perc után beledobtam a fokhagymákat is. 10 perc után a 2-3 cm-es darabokra vágott marhahúst és közepes lángon pár perc alatt megpirítottam. Aztán beledobtam a zellerszárakat, répát, gombát és még pár percig folyamatosan forgatva sütöttem. Felöntöttem a guinness-szel, marhahúslével úgy hogy a húst épp ellepje. Beledobtam a rozmaring- és kakukkfűágakat, megszórtam három csipet sóval, kb fél evőkanál borssal, egy evőkanál liszttel. Átkevertem az egészet fedőt tettem rá és 190 fokos sűtőben két és fél órát főztem. Egy óra után kivettem, fűszereztem és visszatettem.
Közben megcsináltam a gnocchit, meg lobogó vizben pár percig blansíroztam a zöldborsót. Utána leszűrtem, jeges vízbe tettem. A húst két és fél óra után kivettem, gázon kis lángon besűrítettem, még fűszereztem kicsit. Levettem tűzről és belekevertem a két evőkanálnyi mascarponet. A petrezselymet apróra vágtam, ezzel szórtam meg a végén.
Az előző receptnél is kb ez volt az eljárás, de ahogy végiggondolom ha bármilyen ragut vagy pörköltet csinálok (kivéve ha a szabadban) akkor ezt a sűtős megoldást szeretem inkább. Asszem kisebb az esély rá hogy leégjen, meg minden oldalról éri a hő a kaját bár lehet hogy csak túlgondolom. Mindenesetre elég kényelmes mert tényleg csak be kell tolni a sütőbe és nyugodtan ott lehet hagyni. Asszem pont ennél el is aludtam egy kicsit miközben rotyogott...
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr601970586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása