Brokkolis tagliatelle
2010. május 03. írta: charliefirpo1

Brokkolis tagliatelle

 Ezen is forgtam már egy jó ideje mert a tésztát nagyonszeretem, a brokkolit meg szintén. Tegnap kacsát akartam enni de nem volt időm rá, estére meg már elég éhes voltam és inkább valami egyszerűre meg könnyűre vágytam. Eszembe is jutott a recept amit kinéztem, Olivéré ezis. Tök egyszerű nem kell hozzá semmi extra kivéve a creme fraiche :)

Szóval kellbele:

kb 7-8 gombóc tagliatelle (ha eccer végre veszek tésztakészítő gépet majd biztos csinálok házilag is, de egyelőre marad a bóti szárított bár kurvadrága)
2 dl creme fraiche
1 jó nagy marék reszelt trapista (bármilyen könnyen olvadó sajt jó hozzá, lévén fizu előtt vagyok ez került bele)
1 marék reszelt parmezán

frissen őrölt feket bors
Kis marék friss oregánó apróra vágva
3-4 friss kakukkfű ág levelei apróra vágva
1 tojás sárgája
20-30 dkg brokkoli, a rózsái szétszedve, a szárak átlósan kb 1 cm es karikákra vágva
parmezánforgács

Kezdem rögtön a legmókásabb összetevővel ezzel a krémmel. Én ezt pl. eddig nem tudtam hogy eszikisszák vagymi, azán a francia kajás szakácskönyvemben találtam róla leírást hogy tulajdonképpen mi is. Nemmás mint sűrű, tejszínes állagú tejfölszerű fanszia tejtermék. Vasárnap este hét óra lévén nemes egyszerűséggel fogtam a 20 %-os dini tejfölömet, vettem belőle egy fél bögrét, meg egy fél bögrényi 20 %-os főzőtejszínt és jól elkevertem. Egy nagy fazékban vizet forraltam, szórtam bele kilenc csipet sót meg beleöntöttem két evőkanálnyi olajat és beledobtam a tésztagombócokat. A fazék tetejére rátettem a zsírfelfogó szitámat (ilyen nagy kerek lapos szita, 990 HUF az ósönben) annak a tetejére meg a wokomat. Beleöntöttem a creme fraiche-t és a reszelt sajtotkat és folymatosan kevergetve felolvasztottam őket. Kb 3-4 perc elég is volt neki. Megszórtam három-négy csipet sóval, borssal. A brokkolidarabokat beledobáltam a tészta mellé és még 4 percig (összesen 8-9) főztem az egészet együtt. A sajtmártást egy perccel a főzés vége előtt levettem a tészta tetejéről és elkevertem benne egy tojássárgáját majd beleszórtam az oreganót, kakukkfüvet. A tésztát leszürtem, kb egy decinyi főzővizet hagytam a fazék alján és azzal együtt beleöntöttem a sajtmártásos wokba. Az egészet elkevertem, még sóztam, borsoztam egy kicsit meg megszórtam parmezánforgácsokkal.

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr981970703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása