Hagymás brokkolisaláta, sült csirkemell falatokkal
2010. április 25. írta: charliefirpo1

Hagymás brokkolisaláta, sült csirkemell falatokkal

 A brokkoli másik nagy kedvencem. Bár asszem vagy valamiért úgy gondolom hogy inkább téli zöldség, most meg tavasz van de mindegy, megkívántam. Kerestem is gyorsan egy egyszerű receptet (ez most tényleg egyszerű lett). Ha jól rémlik valamilyen sült disznóval ajánlotta Gordon, de ahhoz nem volt kedvem úgyhogy maradt az örök sláger csirkemell.

Kellbele:

1 fél brokkoli (nemtudom hány dekás volt, olyan 30-40-re tippelek), rózsáira szedve, szára apróra felkarikázva
2 fej lila- vagy shalott hagyma
2 evőkanál balzsamecet
olívaolaj

frissen őrölt fekete bors
fél marék tört fehér mandula

Csirkepác
Na itt most kétféle verziót írok le mert mindkettő kurvajól sikerült

1)
2 gerezd fokhagyma kés lapjával széttörve
1 dl olívaolaj
1/2 dl balzsamecet
3 evőkanál worcestershire szósz
2 teáskanál tabasco szósz
2 szál kakukkfű
4 csipet só
frissen őrölt feketebors (sok)

2)
2 gerezd fokhagyma
1 dl olívaolaj
1/2 dl fehérborecet
3 evőkanál worcestershire szósz
2 teáskanál tabasco szósz
2 szál kakukkfű apróra vágva
1 teáskanál őrölt dijoni mustár
4 csipet só
frissen őrölt feketebors (sok)

Hozzá meg mindkettőhöz egy fél csirkemell 2 cm-es kockákra vágva

Szóval a csirkét feldaraboltam, és beleforgattam a fenti pácba. Állni hagytam legalább egy fél órára. Mustáros csak fél órát pihent, a balzsamecetes az 1 napot de nekem a második jobban bejött. Bár mindkettő majdnem ugyanaz ugye csak a balzsamecettől kicsit édesebb lesz az első változat.
Egy nagy serpenyőbe kis olívaolajat öntöttem, közepes / kis lángon 10 percig fonnyasztottam a negyedekbe vágott hagymát. Elsőre lilahagymával csináltam, második alkalmmal meg shalottal. Mindkettő jó volt hozzá, lényeg hogy ne veres legyen mert annak túl erős a zíze.Közben egy lábasban vizet forraltam, szórtam bele 3-4 csipet sót és a brokkolit 1 percig blansíroztam.Leszűrtem és hideg vizbe dobtam pár jégkockával. 10 perc után önöttem pár evőkanál balzsamecetet a hagymára és még két percig pároltam. A brokkolit leszürtem és beledobtam a serpenyőbe. Megszórtam 1-2 csipet sóval, őrölt fekete borssal még egy korty olívaolajjal és már kész is volt Utána felhevített wokban 10-15 mp alatt megpirítottam a manduladarabokat.
A serpenyőbe kis mogyoróolajat hevítettem közepes lángon. Mikor elkezdett remegni beledobáltam a csirkét. Először a balzsameceteset csináltam meg és bevallom kicsit megégettem mer már volt nyomás a fejemben és elbambultam. A mustáros viszont tökéletes lett. Lényeg szerintem hogy tényleg meleg legyen a serpenyő és utána közepes vagy nagy lángon (attól függ mennyire pirul) csak pár percig kell sütni a húsdarabokat mert különben kiszárad.
Tányérra szedtem és megszórtam a pirított mandulával.

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr541949750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása