Citromos kosár
2010. március 19. írta: charliefirpo1

Citromos kosár

Tehát akkor citromos süti :) Valentinnapkor volt a chilis csokis süti, utána volt egy többé-kevésbé jól sikerült próbálkozás a citromtortával. Itt az édes omlós tészta kibaszott velem, mert egyrészt tört szanaszét, másrészt hiába sütöttem elő átázott és a végén nemnagyon tudtuk kiszedni a formából. Úgyhogy most a jól bevált muffinforma + levelestészta mellett döntöttem megint.

 

Kellbele:
1 250 g-os levelesztészta vékonyra nyújtva (1 ft-os ha még emlékszik valaki)
3 citrom reszelt héjja
Ennek a háromnak a leve
Kicsit kevesebb mint 1 bögre tejszín (egészen pontosan 185 ml)
4 tojás
2 tojás sárgája
2 bögre cukor (1 bögrét tettem bele, savanyú lett, kettőre tippelek hogy akkor lesz az igazi)
1 zacskó vaníliás cukor

A tojást felverem géppel, hozzáadtam a sárgáját, lassan a tejszínt, a citromlevelet, vaníliás cukrot, reszelt citromhéjjat és a cukrot. Jó habosra felvertem kb 5 perc alatt az egészet. A muffinformákat kibéleltem papírral, kivajaztuk, bele a tészta (vajjal megkent ezis), rá mégegy muffinpapír és lencse. 190 fokos sütőben 5 percig sütöttem hőlégkeveréssel, utána kiszedtük a lencsét és a belső papírt és még öt percig sütöttük hogy a tészta belseje is egy kis színt kapjon. Aztán felöntöttem a kosarakat a citromos krémmel és visszatettem a sütőbe még 5-10 percre (szintén 190 fok, hőlégkeverés). Addig sütöttem ameddig a töltelék meg nem dermedt, illetve a tészta széle szép aranybarna nem lett. Egy kis lábasban három evőkanál baracklekvárt melegítettem egy evőkanál vízzel. Ezt ettük mellé meg egy gombóc vanília fagylaltot. Így már nem volt annyira savanya sem :)

A lekvár öntésén még kicsit dolgoznom kell asszem, bár elsőre szerintem nemolyan rossz..

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr701852951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frani123 2010.03.20. 10:30:03

Hellóka!

Nagyon guszti a süti, de szerintem kicsit üti a leveles az összhangot.

charliefirpo1 2010.03.20. 16:56:06

hát pont azt akartam megtörni asszem. hogy krémes is legyen, de roppanjon is valami :)
kb mint a túrós rétesnél vagy a képviselőfánknál
süti beállítások módosítása