Szingapúri sült tészta
2010. március 11. írta: charliefirpo1

Szingapúri sült tészta

Kedd este nem birtam aludni, pontosabban birtam volna de beleaszaladtam előbb Gordon műsorába (ahol disznó segglyukat ettek, ez nem tartozik a recepthez de gondoltam leírom mer ilyet még nem láttam) meg utána egy Jack Bauerbe. Aztán még forgolódtam és bekapcsoltam a paprikatv-t kicsit, ahol a "könnyű kínai konyha" ment épp Ching-He Huang-gal. Láttam már egy párszor, de eddig nem tetszet nagyon amiket csinált, volt pl. rántotta meg ilyenek. Kedden viszont összerakott egy olyan tésztát hogy egyből kajás lettem, fogtam is kómásan a pappert meg tollat és nagyjából felírtam hogy mithogymerre. Na ezt csináltam meg tegnap.

Kellbele:
egy kb 5 cm-es gyömbér lereszelve
5 friss chilipaprikra, kimagozva, felaprítva
1/4 kaliforniai paprika vékony szálakra vágva
1 sárgarépa vékony szálakra vágva
5 kis fej csiperkegomba vékonyra szeletelve
1 zöldhagyma, annak is a zöldje vékony szálakra vágva szintén
1 főtt csirkemell szétmorzsolva (nagyon aprópra vágtam és még kézzel összemorzsoltam)
kb három evőkanálnyi kockára aprított bacon szalonna (szóval egy kevés)
1 felvert tojás
2 evőkanál szója szósz
1 evőkanál osztriga szósz
1 dl víz
1 teáskanál kurkuma
olaj (mogyorót használtam de teljesen jó a napraforgó is)
1 teáskanál dióolaj (szezámmagolaj kellett volna de az épp nincs)
1 teáskanál rizsecet (vagy egyéb enyhe ecet)
3 kocka rizstészta
Zenemellé: Miriam Makeba (kurvajó, dél afrikai muzsika)
Italmellé: Wunderlich portugieser

Előszőr megfőztem a csirkemellet. Gondolkodtam rajta hogy jól belevágom egy lábasnyi forrásban lévő sósvízhez aztán szevasz, de mostanában az eccerű megoldások valahogy nem jönnek össze. Szóval alufóliát téptem, szórtam rá sót, borsot, öntöttem rá olívaolajat, ráfektettem a csirkemellet, rá egy rozmaringágat, feltekertem, a két végét szorosan összecsavartam és forrásban lévő vízbe dobtam fél órára főni. Na ezentúl asszem ezt így fogom csinálni mert már ez elég jó volt.
 

A wokban egy lötty olajat hevítettem, beledobtam a gyömbért és a chilit, pár másodperc múlva meg a gombát. Nagy és közepes lángot folyamatosan állítgatva sütöttem végig, attól függően hogy mennyire akart leragadni, mert ugye az ilyen kínai cuccokat elvileg nagy lángon kell csinálni. Kb két perc után a gombára szórtam a kurkumát, kb fél perc múlva meg a bacon-t is beledobtam. Pár percig (3-4) együtt pirítottam folyamatosan mozgatva, kevergetve, aztán jött mellé a csirkemell. Ennek nem kellett sok csak hogy egy kis színt kapjon (amit a kurkuma miatt mondjuk elég nehéz volt megállapítani) és ment is hozzá a répa, paprika. Két perc után egy deci víz ment hozzá, meg a szója és osztriga szósz. Közben egy kis lábasban vizet forraltam a rizstésztának mert multkor mikor sült tésztát csináltam majd fél órát bűvöltem mire megfőtt. Szóval most beledobtam a lobogó vizbe a tésztakockákat és csak annyi ideig (kb 3 perc) főztem ameddig elkezdtek szétjönni. Leszűrtem és beleöntöttem a Wokba, ráöntöttem egy kis rizsecetet. Kis lyukat csináltam a tojásnak, beleöntöttem és mikor elkezdett sülni mint a ránotta összekevertem az egészet a tésztával. Meglocsoltam dióolajjal, a végén meg rádobtam a zöldhagyma szálakat. Asszem nem csesztem el nagyon semmit mert eléggé ott volt ízügyileg, Évinek is bejött (legalábbis azmondta csinálhatok még...;)

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr991832384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása