Az én padlizsánkrémem
2010. február 09. írta: charliefirpo1

Az én padlizsánkrémem

Ez is úgy kezdődött mint a kaják fele amit eddig csináltam. Vetettem egy padlizsánt, amit végül nem csináltam meg egyből, ott figyelt a hüttőben pár napig. Tegnap meg elgondolkodtam rajta hogy kezdeni kellene vele valamit mert meg fog pukkani ez is. Az egyik kedvenc tésztám a pasta a la norma amit multkor leírtam, de ahhoz nem volt kedvem mert tésztát ettem délben, estére már kicsit sok lett volna. Aztán eszembejutott egyik kedvenc nyári étkem amit eddig csak kocsmákban, kávézókban (Ponyvaregényben egész jót kaptam egyszer) ettem eddig, a padlizsánkrém. Már csak annyi bajom volt vele hogy még véletlen se akartam majonézeset csinálni (amit az egyik barátom is ajánlott végül). Megnéztem pár receptet, de annyira egyik se jött be, ami bejött volna az meg valami betyárszar oldalon volt és feszt elugrott a receptről. Jól felbasztam magam, kivonultam a konyhába, behúztam pár pohár bort azt nekiláttam...

 

 

Kellbele:

1 padlizsán

3 gerezd fokhagyma apróra vágva

1 friss chilipaprika apróra vágva szintén

olívaolaj

kis víz

1 dl tejszín

1 dl tejföl

1 lapos evőkanál liszt

1 marék reszelt parmezán

frissen őrölt fekete bors

kis marék bazsalikom és korianderlevél

A padlizsánt ahogy olvasgattam a krémnél vagy megsütik faszenen, sütöben, vagy megsózzák és pihentetik fél-egy órát.Gordon pl. egy estére csepegteti. Na ehhez nekem nem volt kedvem. Fogtam, meghámoztam, hosszában félbe vágtam, aztán megint félbe és kb ujjnyi kockákra szeltem. A wokot felhevítettem, kis olívaolajat löttynitettem bele, rádobtam a padlizsánkockákat és közepes / nagy lángon megpirítottam őket. Mikor kész volt egy tányérra szedtem, a lángot mérsékeltem kis olajat öntöttem rá megint és beleraktam a fokhagymát és chilit egy percre pirulni. Mikor kezdett a fokhagyma barnulni visszatettem a padlizsánokat, kb 1 dl. vizet öntöttem rá és lefedve pároltam 10-15 percig. Sóztam, borsoztam. A tejfölt, tejszínt, lisztet simára kevertem és hozzáadtam. Beleszórtam a sajtot és folymatosan kevergetve megvártam hogy elolvadjon. Beleszórtam a bazsalikomot, koriandert végül leöntöttem a felesleges zsiradékot. Egy bögrébe szedtem, bedobtam a hűtőbe, ami összegyűlt olaj még a hűtés közben azt leöntöttem, meg kétszer-háromszor átkevertem. Asszem így fogom ezután csinálni :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr21743611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása