Chilli Con Carne
2010. január 24. írta: charliefirpo1

Chilli Con Carne

Muthéten szombaton belevágtam ugye egy kis gasztrotúrába a konyhámban. Ki akarok még próbálni egy-két ázsiai, amerikai receptet amit azért nem olyan nehéz megcsinálni, meg az alapanyagokat se lehetetlen beszerezni. A curry-hez vettem egy marha nagy csokor chillit, aminek a nagyja még meg is van bár a héten még egyszer megcsináltam merhát ahogy írtam kihagytam két hozzávalót és nem hagyott nyugodni a dolog. A curry mellet viszont egy jó chilli volt még az ami mostanában mozgatta a fantáziámat, pláne hogy nemrég kaptam egy blogbejegyzést is ezzel kapcsolatban :http://chilli.blogter.hu/274412/egy_tapasztalatlan_chilli_kostolo_feljegyzesei.
Ígyhát neki is ugrottunk megint a piacnak dél körül. Bár nem akartam megint az ázsiai boltba is menni, mert féltem hogy a pénztárcám bánja azért csak nem jött össze. De most erős voltam és 1 kg jázminrizs, fél liter light szójaszósz és egy kis jalapeno konzerv táraságában gyorsan el is hagytuk a helyszínt. A piacon meg vettünk még egy fél kiló salott hagymát, 75 dkg darált marhahúst, kakukkfüvet, snidlinget, paradicsomot. Meg egy rakás szeszt. Aztán szieszta délután.
A receptet megint Gordontól vettem mert nem találtam a receptes oldalakon olyat ami egyrészt tetszett volna, másrészt nem is tűnt nagyon "autentikusnak" egyik sem :D
Szóval végül Gordoné lett, egy kicsit átalakítva mert azért 1 chilipaprika az vicc...

Kellbele (6-an ettük)
3 Fej salott hagyma, apróra vágva
3 gerezd fokhagyma, apróra vágva
4 chili, kimagozva, 2 chili maggal, meg még egy szárítottat is sikerült beleszórnom
4 kakkukfű gally levelei, apróra vágva
olívaolaj
75 dkg darált marhahús
2 teáskanál őrölt romai kömény
3 teáskanál őrölt pirospaprika
2 teáskanál szárított oregano
2 babérlevél
1 nagy egész fahéj
4 friss paradicsom
400 g-os vágott paradicsomkonzerv
1 100 g-os tesco-s paradicsomsűrítmény
2 400 g-os babkonzerv, leöblítve, lecsöpögtetve

Frissen őrölt fekete bors
Marék snidling apróra vágva
200 ml tejföl

Köret, tortilla:
14 evőkanál liszt
3 dl langyos víz
fél zacskó sütőpor
4 evőkanál olívaolaj
négy csipet só

Zenellé: Control Machete mer ugye Mehikóban járunk..

 

Szóval egy nagy lábasban olívaolaj alatt kis lángon 10 percig pirítottam a salottát. Közben a wokomban nagy lángon szintén olívaolaj alatt elkezdtem pirítani a darált marhahúst, ameddig el nem kezdett barnulni. Utána levettem a tűzről és jól megszórtam frissen őrölt feketeborssal. A hagymára rászórtam a fokhagymát, chilliket és még pár percig pirítottam. Aztán megszórtam oreganoval, köménnyel, pirospaprikával, kis olajat öntöttem még rá és pár percig hagytam együtt pirulni ezt is. Rádobtam a kakukkfüvet, hozzáadtam a darálthúst, meg az apróra vágott friss paradicsomot és kb 5 percig sütöttem. Felöntöttem a paradicsomkonzervvel, sürített paradicsommal, összeforgattam. Belenöntöttem kb. másfél deci marhahúsalaplét, két babérlevelet és egy nagy darab fahéjat raktam még bele. Megszórtam az egészet mégegyszer sóval, borssal, és betettem egy órára 190 fokos sütőbe fedő alatt. Egy óra múlva kivettem, még kicsit fűszereztem sóval, borssal és visszatettem még egy fél órára. Ugye nagyban függ hogy milyen a marhahús, nekem most szerencsém volt mert viszonylag hamar megpuhult. Fél óra után kivettem a sütőből, hozzáadtam a lecsöpögtetett babot, még egy kis sót és fél óráig kis lángon elfőztem a felesleges levet.

Közben a tortilla-hoz simára gyúrtam a tésztát, kb. fél órát pihentettem és 12 kis gombócnyi szeletre vágtam. Kinyújtottam ezt is palacsinta sütő méretűre és megsütőttem mint a palacsintát. A végére úgy néztem ki mint egy pék, lisztben úszott a konyha is. Némelyik egész jó lett, de összességében nekem annyira nem tetszett (bár elfogyott) mert volt amelyik ropogós maradt. Azt figyeltem hogy azok lettek puhák amik alá olajat önöttem. Pedig letakartam alufóliával is, meg kicsit össze is ropogtattam mint a chapatit multkor, de valahogy mégse tesztett annyira. Olvastam hogy elvileg kukoricalisztből kell csinálni, és az eredeti ízhez disznózsír kell (ezt egy blogra írta egy mexikói arc). 

Az egészhez még kikevertem egy adag snidlinges tejfölt, meg rádobtam egy-egy jalapenot hátha valakinek nem lesz erős. Keveselték, szóval vagy megint éhesek voltak vagy nem lett azér olyan rossz.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr761698134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása