Pasta Ala Norma - Padlizsános tészta
2009. december 24. írta: charliefirpo1

Pasta Ala Norma - Padlizsános tészta

Kicsit sok volt a húsból, gondoltam minap tartok egy-két vega napot így a karácsonyi nagyzabálás előtt. Hétvégén ugye azon szerencsések közé tartoztam én is akiknek dolgozni kellett, úgyhogy nemnagyon volt időm főzni. Mondjuk munka nemsok volt, végigittam a szombatot a céges vacsora felvezetéseként, fél nyolckor már igencsak kapaszkodnom kellett a klozetajtóba, a falak is vészesen közeledtek minden irányból. Vasárnap ennek következményeként kellemes másnapossággal egybekötött karácsonyi bevásárlás volt a pogram. Este meg összedobtam egy kisrizst, némi gombával meg csirkével. Ebből jutott másnap ebédre is, aztán hétfő este már nagyon nem volt kedvem semmi húst enni, viszont korgott a gyomrom. Egy nemigazán téli estés kaja jutott eszembe, viszont nagy kedvencem, nyáron fedeztem fel Olivér receptjei között és azóta havonta előveszem. Eccerű és olcsó. Hús nincs benne szóval húszabálóknak nem ajánlott. Vega még nemvagyok (még), de egyre többször tartok húsmentes napokat, vagy legalábbis nem eszem reggeldélben este.

 
Szóval akkor padlizsános tészta:
 
Kellbele:
2 feszes padlizsán
1 400 g-os paradicsomkonzerv
1 csokor bazsalikom
Evőkanálnyi friss oregánó levél, szárai apróra vágva
Marék friss bazsalikomlevél, szárai apróra vágva
1 friss chilipaprika, kimagozva, felaprítva
fehérborecet
4 gerezd fokhagyma apróra vágva
3 csipet tengeri só
3 csipet frissen őrölt fekete bors
 
Zenemellé:
Megint damien marley volt, Welcome to Jamrock
 
Ja, még annyi hogy nem én főztem, csak az instrukciókat adtam ezalkalommal :D
 
A padlizsánokat hosszában négy felé vágjuk, ha kell kimagozzuk. Utána ujjnyi vastag szeletekre kell felvágni. Kis olívaolajat kell felhevített serpenyőbe (nálam Vok ugye) löttyinteni, és ezen lehet a padlizsánt pirítani. Kis oregánóval kell megszórni miközben pirulnak a szeletek. Nem kell egyszerre az egészet, mert egyrészt úgyse férne el, másrészt meg nem pirulna meg rendesen mind. Ha az első adag kész, jöhet a következő. Az utolsó adagnál bele kell rakni a már előzőleg megpirultakat, és kis lángon pár percig lehet pirítani az apróra vágott fokhagymával és a bazsalikom,oregánó szárával. Meg ugye Olivér szerint lehet beletenni itt egy kis chilit is ha valaki szereti, én szoktam mert szeretem a csípőset.
1-2 perc után egy fél evőkanál fehérborecetet kell hozzáadni, aztán mehet bele az összeturmixolt paradicsomkonzerv. Össze kell turmixolni mert egyrészt jobb lesz az íze bár nemtudom miért, illetve ennél a kajánál a szószt nem szabadni nagyon kavargatni mert akkor összetörik a padlizsán. Kb. 15 percig kell lassú tűzön rotyogtatni, aztán lehet sózni, borsozni, illetve a széttépkedett bazsalikomot, maradék oregánó leveleket bele lehet dobni. Közben ugye spagettitésztát kell főzni (gyermelyi felejtős, mostanában az auchan saját márkásat veszem mer olcsóbb mint a barilla, és olasz import) al dente-re. Fontos, mert utána beleöntjük a szószhoz és akkor még puhulhat.
Szóval ha kész a tészta egy fél bögre főzőlével össze kell keverni tűz felett a szósszal, esetleg lehet még sózni, borsozni. Tálaláskor kis ricottát lehet rámorzsolni. Illetve a maradék bazsalikom- és oregánó levelekkel, kis parmezánforgáccsal, durvára őrölt fekete borssal lehet  még díszíteni. Meg persze egy korty olívaolajjal.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr351620838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása