Gombás Tonhalas Spagetti
2009. november 19. írta: charliefirpo1

Gombás Tonhalas Spagetti

Ez egy házi kreáció lesz ismét. Lakótársam találta ki, én meg egy kicsit továbbfejlesztettem , mert túl egyszerűnek tűnt, meg szerintem hiányzott belőle egy-két komponens, illetve a gyártási sorrenddel is voltak bajaim.

Az alapötlet abból adódott neki, hogy szeret gyorsan és egyszerűen főzni, meg hasonló sebességgel el is pusztítani az ételt. Szóval szerinte ez egy fél órás kaja, mivel én kicsit pöcsölősebb vagyok ezért nekem még nem sikerült 40 perc alatt kihoznom sose (ebbe belejásztik az is hogy általában bontok egy bort is ha főzök)

Szóval gombás-tonhalas spagettiről lenne szó.

Kellbele:
250 g fehér csiperke, negyedbe-nyolcadba vágva (attól függ mekkorák)
2 tonhalkonzerv (saját lében)
5 g vaj
3 gerezd fokhagyma apróra vágva
1 szárított chilipaprika szétmorzsolva
Marék petrezselyem apróra vágva
Kis csokor bazsalikom
Kis marék ruccola (ez nem fontos, de volt otthon és most tettem bele)
Szárított oregano
Szardellapaszta, egy fél teáskanálnyi
Deci fehér bor (Hiltop chardoney)
Olívaolaj
250 g spagettitészta (durum ugye)
Citrom

Zenemellé:
Garázsmenet – Tilos rádió

Felforrósítottam a Vokunkat, aztán löttyintettem bele egy kis olívaolajat, amin a vaj felét felolvasztottam. Beledobtam a gombákat és nagy lángon megpirítottam őket. Fontos a nagy láng mert különben gombapaprikás lesz belőle, és most nem pörköltről van ugye szó. Közben meglehet szórni oreganoval, ezt mondjuk tegnap este jól elfelejtettem (bor). Mikor a gomba megpirult, hozzáadtam a fokhagymát és a chilit és kis lángon fél percig pirítottam még. Ezután jött a tonhal, (itt mehet bele a szardellapaszta is – ez most épp nem volt otthon, de jobb lesz tőle az íze) majd egy-két perc pirítás után petrezselyem, bazsalikom,ruccola (durvára vágva ollóval). A maradék vajat a végén hozzádobtam mert a petrezselyem felszívja hamar, és beleöntöttem a fehérbort. Nagylángon elfőztem a bor nagyrészét, sóztam és borsoztam (frissen őrölt tarka bors).
Egy nagy lábasban közben megfőztem a tésztát, kb 7-8 percig kell és nembaj ha ropog kicsit, mert mikor kész nem kell leszűrni hanem csak leönteni és a maradék (kb deci-kétdeci) főzőlével beleönteni a gombás tonhalas mókába. Láng felett jól összeforgattam és őröltem még rá egy kis borsot, még egy kis só, és csavartam rá egy kis citromlevet is.
Durvára reszelt parmezánnal ettük, de mozarellával is jó!


 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr351536969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása