Articsókás rizottó
2011. július 12. írta: charliefirpo1

Articsókás rizottó

 Mióta a paradicsomos rizottót ettük hetente egyszer összedobok egyet. Na ez volt múlthéten is.

Néha azért már gondolkodóba esek hogy vajon milyen is legyen, mert egyrészt nem akarom ugyanazt amit már próbáltam, másrészt viszont kurvajók azok amiket próbáltam. Szóval nagy dilemma.
Most pl. az articsókát dobta a gép. Ennek egyszer már nekifutottam több-kevesebb sikerrel. Akkor frisset vettem (annyira nem volt friss) és nem tisztítottam meg eléggé így finoman fogalmazva kissé rágós lett.
Emellett darabja 300 forint volt, szóval drága, és szar. Majd ha kapok fasza frisset akkor talán nekifutok megint..
Most meg fogtam és vettem egy konzervet. Nem kell tisztítani, olcsó.
 
 
Kellbele (4 főre):
1 db articsókakonzerv (200-300 g articsóka) vagy 6-8 fej friss
1 maréknyi petrezselyemlevél, felaprítva
1 gerezd fokhagyma
Tengeri só
Frissen őrölt fekete bors
Olívaolaj
50 g vaj
1 citrom reszelt héja
 
1 adag risotto bianco
 
Italmellé: most jéghideg fröccs persze
 
 
Különbség annyi, hogy nem kell bele bor, mivel egyrészt a konzerv articsóka kissé savanykás, citromhéj is megy majd bele, meg múltkor így csináltam és rájöttem hogy nem kell az mindig. Mármint az ételbe.
Szóval feltettük az alap rizottót, rotyog már 15 perce. Ekkor beletesszük az articsókák felét, amit előtte nagyobb darabokra vágtunk és elekeverjük (ha frisset használnák lobogó vízben főzzük ameddig enyhén megpuhul). 20-25 perc után befejezzük ahogy kell, parmezánnal, vajjal, pihentetéssel.
Miközben pihen egy szélesebb, magas falú serpenyőben, 3-4 evőkanálnyi olívaolajon elkezdjük pirítani a maradék articsókát, amit félbe vágtunk. Nem kell neki sok idő, amint színt kap kész is. Mikor elkezdenek barnulni a szélei rászórjuk a vékony szeletekre vágott fokhagymát, felkockázott vajat. Enyhén sózzuk, borsozzuk. Amint fokhagyma elkezd illatozni rászórjuk a petrezselymet, megforgatjuk és levesszük a lángról.
Az articsókákat kivesszük, a petrezselymes olajat megszórjuk a citromhéjjal és beleforgatjuk a rizottót.
Tányérra szedjük, minden adag tetejére szedünk a félretett felekből. Végül meglocsoljuk egy kevés olívaolajjal, megszórjuk némi parmezánforgáccsal.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr543061507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása