Fishandchips
2011. május 03. írta: charliefirpo1

Fishandchips

 Ez lenne a témából a harmadik nekifutásom. Amilyen egyszerű a dolog, annyiféleképpen álltam már neki. Először mikor kitaláltam a hal fűszerezése kissé erősre sikerült és inkább valami olaszos paníros verzióvá kerekedett végül. Meg vanmég egykét változat a fejemben, szerintem majd szépen lassan végighaladok rajtuk. Mondjuk nemmost, mert ma ettem harmadjára és már kicsit unom.

Megnézegettem szokás szerint miújság a témában. Heston Blumenthal receptje már a tévében tetszett, csak nincs habszifonom. A mézet azért átvettem belőle és összekombináltam Olívérünk tojásfehérjés változatával. A tojásfehérje panírként való használata már az illatos omlós csirkénél is bejött úgyhogy gondoltam annyira szar már ez a recept se lehet.
Csináltam hozzá spárgás újhagymás vajas sültkrumplit zöldhagymával, de mikor ettem az jutott eszembe hogy bár kurvajó, de mégse ezt gondolom mikor azvan hogy fishandchips.
Végül tegnap sültkrumplit akartam enni, és sütés közben eszembejutott hogy vanmég pár halszelet a hűtőben. Lehet rámverni a villámokat de a krumplisütés után a forró olajban melegítettem meg kb. 2 perc alatt és rendesen ropogósra sült át. (Ha nagyon bűvészkedni akarnék legközelebb,  lehet elősütném, lehűteném aztán meg végül ropogósra.) Tartármártás, ecetes uborkasaláta jött még hozzá mert az kell.
 
 
 
Kellbele ( 2 főre, maradósan):
Hal
2 db, egyenként 15-20 dkg-os tőkehalfilé
Tengeri só
Frissen őrölt fekete bors
Citrom
 
Sörtészta
Fél bögre liszt és még egykét kanálnyi
2-3 dl világos sör (Budweiser)
Két tojás fehérje, lágy habbá verve
Fél teáskanálnyi méz
Tengeri só
Késhegynyi sütőpor
 
Sült krumpli
10-12 db kisebb szem újkrumpli
Növényi olaj
Tengeri só
Frissen őrölt fekete bors
 
Tartármártás
Három evőkanálnyi házi majonéz
Három evőkanálnyi sűrű tejföl
Csapott teáskanálnyi dijoni mustár
Csapott teáskanálnyi cukor
Csipetnyi tengeri só
Csipetnyi fekete bors
Pár csepp citromlé
 
A sültkumplihoz az újkrumplit ha szükséges meghámozzuk, vagy kissé ledörzsöljük a kiálló héjakat. Nagyobb (kb. ujjnyi vastag) hasábokra vágjuk.
Egy kisebb, magas falú serpenyőben vagy lábasban 2-3 dl növényi olajat hevítünk. Beleszórjuk a krumplit majd kis lángon 15 percig sütjük. Ha átpuhult, a lángot a lehető legnagyobbra véve pár perc alatt ropogósra pirítjuk. Lecsepegtetjük, közben sózzuk, borsozzuk majd szalvétára szedve melegen tartjuk tálalásig.
Miközben a krumpli sül, a halat nagyobb szeletekre vágjuk, sózzuk, fűszerezzük, pár csepp citromlevet csepegtetünk rá majd lisztbe forgatjuk.
A sörtésztához felverjük a tojásfehérjét. Egy nagyobb tálban elkeverjük a liszttel a sütőport, háromcsipetnyi sót, sört (ne sokáig és ne géppel csak habverővel), mézet, végül a tojásfehérjét óvatosan beleforgatjuk (nenagyon törjön össze). Széles serpenyőben szintén 2-3 dl olajat hevítünk. A halszeleteket a tésztába forgatjuk majd forró olajba mártjuk. A tüzet közepesre mérsékelve oldalanként 2-3 perc alatt aranybarnára sütjük. Szalvétán lecsepegtetjük.
A tartármártás nem egy molekuláris gasztronómia, a fenti összetevőket sorrendben összekeverjük, fél órára ha lehet hűtőbe tesszük.
Aztán lehet enni ilyet:
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr972875699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása