Tejszínes gombás Csirkemell
2011. január 29. írta: charliefirpo1

Tejszínes gombás Csirkemell

 

Minap készült, vacsorára, meg másnapra menzás szendvics helyett. Igazi klasszikus ugye.

 

Kellbele ( 4főre):

1 csirkemell, kb. 20-30 dkg, 1-2 cm-es kockákra vágva
25 dkg barna csiperkegomba (kis fejek), negyedekre vágva
1 póréhagyma, apróra vágva
Egy teáskanálnyi frissen aprított rozmaring
1 dl fehérbor
1 dl víz vagy csirke alaplé
1 dl sűrű tejszín
Tengeri só
Fekete bors
Fél citrom leve
Egy evőkanálnyi frissen reszelt parmezán
Két nagy maréknyi (azaz jó sok) frissen aprított petrezselyem
Olívaolaj
50 g vaj
 
1 bögre Jázminrizs
 
A vajat kis olívaolajon egy magasabb falú serpenyőben felolvasztottam. A póréhagymát 4-5 perc alatt kis lángon megdinszteltem, hozzáadtam rozmaringot, csirkét és közepes lángon tovább pirítottam, ameddig a húsdarabok ki nem fehéredtek. Rádobtam a negyedekre vágott csiperkét és még 4-5 percig együtt sütöttem vigyázva hogy a hagyma és a rozmaring meg ne égjen. Megszórtam 3 csipet sóval, borssal, felöntöttem 1 dl fehérborral és 1dl vízzel majd a felére sűrítettem. Beleöntöttem a tejszínt, folyamatosan keverve megfelelő állagúra sűrítettem (én a kevésbé sűrűt szeretem így fél percig ha tartott). Levettem a tűzről, megszórtam a parmezánnal, petrezselyemmel. Lehetett volna még fűszerezni de pont jó lett. Ráfacsartam fél citrom levét és jázminrizzsel tálaltam.
 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr592622936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása