ข้าวผัด – Khao Pat
2011. január 23. írta: charliefirpo1

ข้าวผัด – Khao Pat

Ami a thai sült rizs lenne, legalábbis ez lett volna a cél. Egyik hétköznap, hogy másnapra legyen mit ebédelni. Gyors, finom, egyszerű (?).

 

Kellbele:

 

Fél bögre zöldborsó

2 közepes répa, julienne-re vágva

3 shalott hagyma, negyedekre vágva

7-8 közepes méretű friss csiperke, negyedekre, nyolcadokra vágva

4 gerezd fokhagyma, apróra vágva

1 evőkanálnyi aprított friss gyömbér

2 kimagozott, felaprított friss chili

15-20 dkg előfőzött, tisztított garnéla

1 bögre jázminrizs

1 teáskanálnyi kurkuma

1 teáskanálnyi szárított korianderlevél

1,5 evőkanál osztrigaszósz

2 evőkanál light szójaszósz

Frissen őrölt fekete bors

Mogyoróolaj

Szezámmag olaj

Sherry ecet

3 felvert tojás

1 citrom

 

Zenemellé: Nas & Damien Marley

Italmellé: Fröccs – Wunderlich Olaszrizling

 

Zöldborsót, répát 1-2 perc alatt lobogó vízben leforráztam, szitába öntve átmostam majd egy nagyadag hidegvízben félretettem.

A wokot forróra hevítettem, pár evőkanál mogyoróolajon néhány perc alatt aranybarnára pirítottam a gombát majd tányérra szedtem. Még egy kis olajat öntöttem a wokba, megvártam hogy a lehető legforróbb legyen és beleszórtam a garnélát. Fél percig forgattam nagy láng felett, majd beleszórtam a fokhagymát, gyömbért, chilit, shalott hagymákat, kurkumát, koriandert és az elősütött gombát. Ismét fél percig pirítottam. Felöntöttem szója- és osztriga szósszal, néhány evőkanál vízzel. Elforraltam a folyadék felét és hozzáadtam egy bögre főtt rizst. Összeforgattam, kis helyett hagytam a wok egyik szélén ahova a felvert tojást öntöttem. Kis ideig hagytam így sülni hogy kb. félkemény legyen az egész majd elkevertem a rizzsel. A borsót, répát leszűrtem és végül ezt is a rizshez adtam. Kis borsot szórtam rá, meg pár csepp sherryecetet, szezámmag olajat, citromlevet. 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr742606480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása