Csípős csirkecomb, hagymás bab
2011. január 17. írta: charliefirpo1

Csípős csirkecomb, hagymás bab

Na erre már két hete készültem csak valahogy sose volt rá időm. Évi ejtette el még pár hete hogy mostmár enne valami mehikóit is.

Chili con carne már kipipálva, sima sülthöz nem volt kedvem, úgyhogy improvizáltam. Annyi biztos volt hogy babot meg kukoricát akarok hozzá (bár arrafelé annyira nem paníroznak asszem), és hogy rántott csirkecombot akarok. Ezen a vonalon elindulva összedobtam vasárnap délután valamit amitől még mostis tele vagyunk :D
Úgyhogy csak óvatosan.
 
Kellbele (2 főre):
 
Csirke, pác
4 csirkecomb, lebőrözve
1 dl olívaolaj
0,5 dl fehérborecet
Fél teáskanálnyi oregánó
Tengeri só
Frissen őrölt fekete bors
Egy citrom leve
Pár csepp tabasco
 
Panír
3-4 evőkanál kukoricaliszt
Fél teáskanálnyi cayenne bors
Fél teáskanálnyi szárított, őrölt chili
Fél kávéskanálnyi őrölt római kömény
1 liter növényi olaj
 
Bab
20 dkg nagy szemű salátabab
1 kukoricakonzerv
2 közepes fej lilahagyma, apróra vágva
2 gerezd fokhagyma, apróra vágva
1 friss chilipaprika, felaprítva
2 babérlevél
Egy teáskanálnyi szárított oregánó
4-5 szelet baconszalonna, vékony csíkokra vágva
Két evőkanálnyi vörösborecet
2 dl víz
Tengeri só
Frissen őrölt fekete bors
Olívaolaj
Néhány szem kimagozott fekete olajbogyó
Két evőkanálnyi sűrített paradicsom
5 dkg reszelt cheddar
 
Fokhagymás tejföl
2-3 dl sűrű tejföl
1 közepes méretű zöldhagyma, apróra vágva
2 gerezd fokhagyma, lereszelve
Olívaolaj
Tengeri só
Frissen őrölt fekete bors
Pár csepp citromlé
 
Zenemellé: Che Sudaka, Control Machete
Italmellé: Nyakas – Kadarka
 
Csirke
 
A csirkékről lehúztam a bőrt, átlósan alul-fölül nem túl mélyen bevagdostam a húst. A csontja alsó végéről teljesen levágtam az inkább bőrös, inas részt, majd közvetlen az izület felett lecsaptam a végét. Ezzel pofás kis csirkecomb nyársakat lehet kapni, ami nyári grillezéshez is fasza. Bár én most inkább „rántani” akartam de gondoltam így is jó lesz.
A húsokhoz kikevertem egy nagyobb tálban a pácot. Olívaolajat elkevertem a fehérborecettel, oregánóval, három csipet sóval és három csipet borssal majd beleforgattam a combokat. Hűtőbe tettem egy órára fólia alatt.
 
Bab
 
A babot egy nappal korábban bő vízbe áztattam, majd közvetlen főzés előtt leszűrtem. Magasabb falú lábasban kis olívaolajon kis lángon zsírjára pirítottam a szalonnacsíkokat. Hozzáadtam a lilahagymát, öt percig közepes lángon pirítottam. Hozzáadtam a fokhagymát, chilit, babérlevelet, oregánót és további egy percig sütöttem vigyázva hogy semmi meg ne égjen.
Beletettem a leszűrt babot, leszűrt kukoricát, sóztam, borsoztam, meglocsoltam vörösborecettel. Pár perc alatt elforraltam, felöntöttem annyi vízzel hogy épp ellepje, két evőkanálnyi sűrített paradicsomot adtam hozzá és 30-45 perc alatt roppanósan puhára pároltam (ha elfogyna a víz lehet utántölteni mint a rizottónál).
45 perc után beleszórtam az olajbogyót, megvártam hogy újra felforrjon és elzártam a tüzet. Megszórtam a reszelt cheddarral, jól elkevertem és fedő alatt pihentettem miközben befejeztem a csirkét.
 
 
Csirkesütés
 
A kukoricalisztet egy nagy tálba szórtam, hozzáadtam az őrölt chilit, cayenne borsot, római köményt, csipetnyi sót, fekete borsot és jól elkevertem.
A csirkéket jól megsóztam, párszor átforgattam majd bepaníroztam a fűszeres liszttel. A felesleget lerázva tányérra tettem.
Egy nagy lábasban felhevítettem az olajat. Hozzáadtam a csirkecombokat, a tüzet eloltottam és pár percig így sütöttem. Amint kissé lejebb hűlt az olaj, újra tűz felé tettem és közepes / kis lángon 15-20 perc alatt többször átforgatva megpároltam (óvatosan forgatva hogy amennyire csak lehet egybe maradjon a panír).
20 perc után teljesen felvéve a lángot a combok minden oldalát aranybarnára pirítottam. Papírszalvétára pár percre félrerakva csepegtettem le a felesleges olajat.
 
Fokhagymás tejföl
A lereszelt fokhagymát az apróra vágott zöldhagymával a tejfölhöz adtam és jól elkevertem. Sóztam, borsoztam, pár csepp olívaolajat és citromlevet locsoltam még rá és mégegyszer jól elkevertem.
 
Előmelegített tányérra szedtem a babot, rá egy kanálnyi tejfölt, combot. Pár csepp tabascoval, olívaolajjal locsoltam még meg, jégsalátával konzumáltuk. Be.  
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr402591132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása