Mákosguba
2011. január 08. írta: charliefirpo1

Mákosguba

 

Lehetne angol pudingos ihletésű mákos guba is a hosszabb neve mivel ez a történet lényege.
Ezt is beterveztem karácsonyra de annyit zabáltunk hogy gondoltam ez már tényleg sok lenne. Viszont a kifliket megvettem, lereszelni meg nem akartam. Úgyhogy egy vasárnapi szieszta alkalmával előkerült a téma ismét (azaz éhesek voltunk és valami édeset akartunk dúrni) és gyorsan összedobtam.
 
Kellbele:
 
10 db szikkadt kifli, 2-3 cm-es karikákra vágva
1 tojás
2 tojássárgája
30 g barnacukor
3 dl sűrű tejszín
3 dl zsíros tej
20 dkg mák
1 citrom reszelt héja
4-5 evőkanálnyi szilvalekvár
Kis víz
Vaj
Vaníliafagylalt
Mentalevél
 
 
A tojást, tojássárgáját 30 g barnacukorral pár perc alatt habosra vertem. Hozzáadtam a tejet, tejszínt, citromhéjat, mákot, összekevertem. Egy nagyobb tálba helyeztem a kifliket, leöntöttem két evőkanálnyi olvasztott vajjal majd a mákos keverékkel. Fél órára ázni hagytam (jól el kell hogy lepje a kiflik tetejét is). Közben egy jénai tálat kivajaztam, kis vízen felolvasztottam a szilvalekvárt, a tál aljára kentem a felét vékony rétegben.
Fél óra elteltével a kiflis tejes masszát a tálba öntöttem, az egész tetejét meglocsoltam a maradék szilvalekvárral, megszórtam két-három evőkanálnyi barna cukorral. A jénait ezután egy nagyobb sütőtálba tettem, amit felöntöttem 2/3 részig vízzel, majd a 180 fokra előmelegített sütőbe toltam 45 percre.
Háromnegyed óra után kivettem, 15 percet hagytam pihenni. Tányérra szedtem, a tetejére egy-egy gombóc vaníliafagylaltot helyeztem, aminek a közepébe mentalevél került, csakhogy pofásan nézzen ki.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr672569053

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Németh Bálint - KONYHANYELV 2011.01.10. 09:35:52

Jól figyelj, megmondom, milyen lesz. Megmondom, és cserébe csak annyit kérek: ha a végére érsz, jusson eszedbe, hogy én már az elején megmondtam. Hiszen tudhattad, ha elkezded, még egyszer nem kezdheted. Ami ezután történik, az még csak nem is hasonlít...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása