Zöldborsófőzelék II.
2010. szeptember 23. írta: charliefirpo1

Zöldborsófőzelék II.

Volt egy bejegyzésem még tavaly szintén zöldborsófőzelékről. Azóta már megfőztem ezt-azt, úgyhogy gondoltam itt az ideje hogy átgondoljam a főzeléktémát is. Először a tökfőzeléken agyaltam de az túl macerás lett volna, aztán eszembe jutott a zöldborsó. Friss épp nem volt a kéznél lévő hiperben, maradt a mirelit, a célnak tökéletesen megfelelt. A liszt helyett kukoricakeményítőt használtam, egyrészt mert múlthétvégi lisztérzékeny vacsora emléke élénken élt még bennem, másrészt meg érdekelt  hogy meg lehet-e oldani ezzel is. Meglehet, kicsit hígabb lett annál, amit szerettem volna, de még egy kis keményítővel simán el lehet érni a menzás állagot is gondolom. Évinek elsőre nem jöttek be a zöldborsódarabok, aztán ma már átváltott a „ nagyon finom volt” álláspontra. Nekem meg eléggé bejött, szerintem össze se lehet hasonlítani azzal, amit tavaly főztem. Szép zöld színe lett a borsótól, nem pedig valami tejszerű masszából kandikáltak ki a szemek.

 
Kellbele (4 főre)
 
400 g zöldborsó (friss, v. mirelit)
8 kisebb szál zöldhagyma, apróra vágva
Egy nagyobb répa, fele apró kockákra vágva, fele julienne-re
Két maréknyi petrezselyem, felaprítva
Három evőkanálnyi vaj
400 ml tyúkhúsleves alaplé
Tengeri só
100 ml tejföl (20%)
100 ml tejszín (30 %)
100 ml langyos víz
1 csapott evőkanál kukoricakeményítő
 
A körethez (kb 6 gombócnyi):
Kb 10 dkg bajor vagy natúr grillkolbász (két szál)
Marék apróra vágott petrezselyem
10 dkg reszelt parmezán
Egy evőkanálnyi zsemlemorzsa
1 tojás
Tengeri só
Frissen őrölt fekete bors
 
Zenemellé: Radiocafe
Italmellé: Juhász pincészet, Paptag Rozé
 
Egy nagyobb lábasban vizet forraltam majd 2-3 percre beledobtam a zöldborsót, leszűrtem, 1/3-át jeges vízbe tettem.
Kis olívaolajon felolvasztottam a vajat, hozzáadtam az apróra vágott zöldhagymát, felkockázott répát és közepes lángon gyakran kevergetve 10 percig pirítottam. A végén hozzáadtam a zöldborsót, petrezselymet, párszor átforgattam és felöntöttem 4 dl alaplével, majd megszórtam 3-4 csipet sóval. A forrástól számítva kb. 10 percig főztem, leszűrtem, a levét félretettem. A leszűrt zöldségeket egy lábasba tettem és botmixerrel amennyire csak lehetett összetörtem, közben fokozatosan felengedtem a levével.
1 dl tejszínt elkevertem 1 dl tejföllel, majd felengedtem 3-4 merőkanálnyival a főzelékalapból folyamatosan kevergetve hogy átmelegedjen. Ezt a mixet szintén folyamatos keverés mellett visszaöntöttem az összetört zöldségekhez. 1 dl vízben elkevertem 1 csapott evőkanálnyi kukoricakeményítőt, majd ezt is a főzelékbe kevertem. Kicsit átmelegítettem, félretettem.
A gombócokat Évi készítette el. Minden hozzávalót egy tálba tettünk, megszórtuk 3-4 csipet sóval, borssal és kézzel jól összekeverte. Egy tányérra zsemlemorzsát szórtunk, a húskeverékből golflabda méretű gombócokat gyúrt, majd megforgatta zsemlemorzsában.
Egy szélesebb serpenyőben 1 dl olívaolajat melegítettünk és közepes lángon gyakran forgatva kisütöttük a fasírtokat.
A főzeléket tányérba szedtem, megszórtam a julienne-re vágott répával, petrezselyemlevéllel, ráhelyeztem két-két gombócot és meglocsoltam egy kevés olívaolajjal.
 
 
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr552318997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása