Vaníliás baracktorta
2010. szeptember 20. írta: charliefirpo1

Vaníliás baracktorta

- Szerző: Léda -

A szombat estét volt szerencsénk együtt tölteni Erikkel és kedvesével, Évivel. Ezek a szeánszok eddig nagyjából úgy zajlottak, hogy Erik főzött, mi pedig egyre butább fejjel csodáltuk elhivatottságát.
Ezúttal más volt. Balázzsal bevállaltuk a desszertet. (Közösen vállaltuk be, én készítettem el:)
A végéről kezdem. A süti annyira finom lett, hogy a főszerkesztő úr felkért minket vendégbloggernek.
Azt tudni kell rólam, hogy lisztérzékenységem folytán kizárólag gluténmentes ételeket fogyaszthatok. Eleinte tartottam tőle, hogy elveszítek minden ízt, amit szerettem és amihez hozzászoktam, de rájöttem, hogy nem így van. A legfontosabb, hogy nem kell félni a gluténmentes hozzávalók használatától, főzni kell.
Vaníliás baracktorta (lisztérzékenyeknek is)
Amit be kell tenned a kosaradba, illetve le kell venned a konyhapolcról:
35 dkg Glutenix liszt (gluténmentes)
30 dkg porcukor
3 db nagy őszibarack
fél csomag sütőpor
1 db tojás
2 db tojás sárgája
15 dkg Rama margarin
2 csomag vaníliás puding
1 l tej
6 ev.kanál cukor
10 db zöld kardamon héja
(Kis kiegészítés: aki lisztérzékeny, az kizárólag Dr. Oetker sütőport és pudingot használhat.)
Lássunk neki:
A lisztet, sütőport, porcukrot, margarint, egész tojást, két tojás sárgáját összegyúrtam. Mivel a gluténmentes liszt állaga teljesen más, mint a normálé, kicsit olyan mintha friss havat gyúrnál össze. Engem kirázott tőle a hideg. Amint ezen túlestem, beliszteztem a gyúródeszkát és kinyújtottam a tésztát. A recept szerint ezután kellett volna kettéválasztani - na ez aztán nem ment, leragadt az egész. Új felvonás: felszedtem nagy nehezen a tésztát a deszkáról, újra összegyúrtam és még az elején kettészedtem a tésztát. Sok-sok liszttel megszórtam a deszkát, és külön-külön nyújtottam ki. Az egyik felét belesimítottam egy kilisztezett tortaforma aljára, rászeleteltem a barackokat, és erre terítettem rá a tészta másik felét. Be a sütőbe 220 fokon 10 percig (torta funkció), majd 170 fokon 20 percig. Mialatt hagytam kihűlni a tésztát, elkészítettem a pudingot. (Azt hiszem a pudingkészítés mindenkinek megy, ha mégsem, rajta van a csomagoláson.) Egy kis extra tanácsot azért kaptam hozzá Eriktől; a puding főzése közben beleraktam kb. 10 szem kardamon héját. Na ettől aztán igazán pikáns lett a puding! Elkészülte után kiszedtem belőle a kardamon héjakat, majd ráöntöttem a tészta tetejére. 30 percre félretettem hűlni a konyhapultra, és még 30 percre a hűtőbe. A tetejére még elfért volna egy-két friss eper mentalevéllel, de a siker így sem maradt el.
Tartottam tőle, hogy nem fog ízleni a többieknek, mert hát mégsem normál lisztet használtam. Érdekes módon pont a gluténmentes lisztnek köszönhetően lett annyira lágy és különleges a tésztája, ami a friss barackkal és a feltuningolt vaníliapudinggal együtt iszonyat jó elegyet alkotott.
Ja, hogy hűek legyünk az oldal struktúrájához:
Zenemellé: Gentleman - Diversity
Piamellé: Feindl Cabernet rozéfröccs
Forrás: mindmegette 
 

:)

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr982310713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása