Csirkepaprikás
2010. augusztus 09. írta: charliefirpo1

Csirkepaprikás

 

Annyit emlegettem mostanában, pl. a tikka masalával kapcsolatban is hogy lassan el kellett jönni az időnek amikor megint előveszem. Ráadásul egy hónap híján pont egy éve csináltam utoljára, amikor a nyaralásból hazajöttem és valami hazai ízre vágytam. Már aztis biztos sokszor írtam hogy azért nem akarom egyelőre megint elkészíteni, mert annyiszor főztem már, illetve inkább új dolgokat szeretnék kipróbálni. Egy nekifutásom volt tavaszi jelzővel, de azt inkább a kísérletezés kategóriájába tenném.
Végül hétvégén a Gasztromániában a fülembe ültették a bogarat. Egy Lyonban élő magyar szakács valami világbajnok csirkéből készítette el a kinti kollégáinak. A nokedlis résznél vettem észre egy kis csavart, az utolsó kanál liszt helyett búzadarát tett bele.
Végül most szombaton szántam rá magam, mivel úgyse volt pénzem fizu előtt bűvészkedni gondoltam jó lesz vacsorára. Jó is lett, úgy bezabáltunk belőle egy órán keresztül csak nyöszörögtünk. 
 
Kellbele:
 
A paprikáshoz:
4 közepes fej vöröshagyma apróra vágva,
2 gerezd fokhagyma apróra vágva,
1 friss csípős chilipaprika, vagy fél erős zöldpaprika,
1 evőkanál őrölt édespaprika,
1 répa, felkockázva,
2 zellerszár felkockázva,
3 fürtös paradicsom,
3 kápia paprika,
1 db kb 1,5 kg-os csirke, bontva,
tengeri só,
frissen őrölt fekete bors,
kb. 2 dl vörösbors (Vyvian, Portugieser)
olívaolaj,
mogyoró vagy étolaj,
50 g vaj,
2 dl 20 %-os tejföl.
Kb 1 dl 20 %-os tejszín.
 
A nokedlihez
9 evőkanál búza kenyérliszt,
1 evőkanál búzadara,
1 tojás,
olívaolaj,
csipet só,
1,5-2dl víz.
 
A salátához:
fél kígyóuborka, vékony szeletekre vágva,
1 fokhagyma apróra vágva,
3 evőkanál ecet,
3 evőkanál porcukor,
2 dl víz.
 
A paradicsomok egyik végét keresztben bevágtam, forró vízben leforráztam, a bőrét lehúztam. A kápia paprikát félbe vágtam, kimagoztam, meggrilleztem és ezeknek is lehúztam a bőrét. Felkockáztam őket és félretettem.
A csirkét szétbontottam, combokat kettévágtam, az alsócombok csontjáról a bőrös részt lenyúztam. A mellett kettévágtam, kicsontoztam, a szárnyak végét szintén levágtam. Az így kapott húsokat megsóztam, megborsoztam. A grillserpenyőmben egy korty mogyoróolajat hevítettem és a húsok minden oldalát közepes lángon aranybarnára pirítottam pár perc alatt, majd félretettem egy tányérra mindet pihenni. Egy nagy fazékban 3-4 evőkanál olívaolajat melegítettem, a vöröshagymát 6-7 perc alatt kis lángon üvegesre dinszteltem. Hozzáadtam a fokhagymát, apróra vágott chilit és még 3-4 percig tovább sütöttem közepes lángon folyamatosan keverve, végül belekerült a kb 2 cm-es kockákra vágott sárgarépa, zellerszár. Még 3-4 percig sütöttem, majd megszórtam 1 evőkanál őrölt édespaprikával. Kis olívaolajat öntöttem még rá, hozzáadtam a paprikát, paradicsomot majd beleforgattam a húsokat. Pár percig még forgatva pirítottam nagy lángon hogy a húsok újra felmelegedjenek. Felöntöttem 2 dl vörösborral és 1 dl vízzel. Megvártam még felforr, megszórtam 4-5 csipet sóval, frissen őrölt fekete borssal. Lefedtem és a 190 fokra előmelegített sütőbe tettem 1,5 órára. Egy óra után kivettem, átkevertem, sóztam borsoztam.
Közben egy nagyobb tálba beleszitáltam a lisztet, búzadarát, megszórtam egy csipet sóval, beleütöttem egy tojást és elkezdtem a robotgép legkisebb fokozatával összekeverni. Fokozatosan adtam hozzá a vizet ameddig nokedli (nyúlós, szagattható) állagú nem lett, a végén még egy korty olívaolajat öntöttem bele. Egy nagy lábasban vizet forraltam, 9 csipet sót és egy korty olajat adtam hozzá majd beleszaggattam a tésztát. Miután feljöttek a nokedlik még 3 percig főztem és egy tálba szedtem.
Az uborkasalátához a kígyóuborkát olyan vékony szeletekre vágtam amennyire csak lehetett, egy gerezd fokhagymát felaprítottam. Az uborkaszeletekből kézzel kinyomkodtam a felesleges vizet, egy tálba tettem, csipet sót szórtam rá és hozzáadtam a fokhagymát. Egy bögrében három evőkanál ecetben simára kevertem a három evőkanálnyi porcukrot, felöntöttem vízzel és rálocsoltam az uborkára. Összeforgattam és hűtőbe tettem.
A csirke közben megfőtt, kivettem és fedő nélkül még 10 percig rotyogtattam. A húsokat kiszedtem, félretettem. A maradék levet és zöldségeket tésztaszűrőn átpaszíroztam majd visszaöntöttem a levet a lábasba. Egy darab vajat tettem hozzá, majd 1 dl lével simára kevertem a 2 dl tejfölt, 1 dl tejszínt. Visszaöntöttem a szafthoz, kis lángon folyamatosan kevergetve megvártam ameddig elkezd forrni és elzártam a tüzet. A húsokat visszatettem.
Tányérra nokedlit szedtem, rá egy-egy darab húst amit megöntöztem a szafttal. Petrezselyemlevéllel díszítettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr752210161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása