100 - Spaghetti con gamberetti e rucola; garnélás spagetti rukkolával
2010. július 12. írta: charliefirpo1

100 - Spaghetti con gamberetti e rucola; garnélás spagetti rukkolával

 

Tavaly októberben döntöttem úgy hogy elkezdem leírni mit is művelek egy ötödik emeleti másfélszobás panel hat négyzetméteres konyhájában. Akkor nemigazán gondoltam hogy lesz valaha is századik bejegyzésem, de úgy néz ki összejött. Néhány hete néztem meg az összesítést hol is járok és látván hogy közeleg a 100 valamiért úgy gondoltam hogy annak valami nagyonextra, húdefasza kajának kellene lennie. Meg is volt terv, hogy majd elkészítem életem eddigi legjobban sikerült steak-jét, de ahogy az lenni szokott az ilyen előre eldöntött dolgok nem nagyon működnek. Végül megsütöttem pár hete, nem mondom hogy ehetetlen volt de még mindig nem az igazi. Lehet ha lesz kedvem majd leírom azt is mert azért képen nem néz ki szarul. Aztán péntek délelőtt jött a nagy ötlet és végül egy olyan receptet vettem elő amit először tavaly nyár végén főztem Évinek mikor megismerkedtünk, később meg jópár tésztaétel kiindulópontjául szolgált. Még egy érdekesség ezzel kapcsolatban, egy újságban olvastuk unokahugommal szintén még tavaly ősszel hogy állítólag mind a garnéla, mind a rukkola természetes afrodiziákum….. De nem is folytatom ezt a vonalat tovább, inkább jöjjön a recept. Ezis Olivér gyűjteményéből való amúgy, csak ezalatt a pár hónap alatt kicsit csiszoltam rajta…
 
Kellbele ( 2 főre):
 
30 dkg megtisztított garnélarák,
1 friss chilipaprika, kimagozva, felaprítva,
3 szárított paradicsom, felaprítva,
3 gerezd fokhagyma, vékony szeletekre vágva,
3 oregánó levelei, illetve a szára apróra vágva,
6 koktélparadicsom, félbe vágva,
Két nagy marék rukkola,
3 evőkanál paradicsomsűrítmény,
2 evőkanálnyi kapribogyó,
1 dl fehérbor,
1 citrom reszelt héja,
Fél citrom leve,
Tengeri só,
Frissen őrölt fekete bors,
Marék (kb fél doboz) spagettitészta,
Marék parmezánforgács,
 
Zenemellé: Che Sudaka, Mirando el mundo al revés
Itallmellé: Nyakas Aligvárom, 2009
 
Szóval mindenek előtt megtisztítottam az előfőzött garnélát merthogy ilyet sikerült vennem. A fejeket, farkakat letéptem, páncélt lefejtettem, hosszában a hátukon bevagdostam, a bélcsatornákat kitéptem. Jó kis fél órás móka volt, de gondoltam hamár századik megadom a módját. Közben egy nagy fazék vizet feltettem forrni a tésztának kilenc csipet sóval és egy korty olívaolajjal. A garnéla után két marék rukkolát átmostam, jól leráztam és félretettem. A fokhagymát vékonyan felszeleteltem, a chilit kimagoztam, összevágtam, az oregánó szárait és a szárított paradicsomot felaprítottam. Egy tálba öntöttem három evőkanálnyi olívaolajat, egy evőkanálnyi citromlevet, csipet sót szórtam rá, hozzáadtam a széttépkedett oregánó leveleket és beleforgattam hat szem félbevágott koktélparadicsomot. A tésztát közben nyolc perc alatt megfőztem, egy bögre főzőlevet félretettem, a többit leszűrtem. Egy nagy wokban korty olívaolajat hevítettem és kis lángon két percig pirítottam rajta a fokhagymát, oregánószárat, chilit, szárított paradicsomot. Két perc után beleszórtam a kapribogyókat és még két percig sütöttem. Beleszórtam a garnélákat és három-négy percig folyamatosan keverve közepes lángon megpirítottam. Felöntöttem egy deci fehérborral és 3 evőkanál paradicsomsűrítménnyel és a lángot mérsékelve öt perc alatt besűrítettem. Rászórtam három csipet sót, három csipet frissen őrölt fekete borsot, a rukkola felét rátéptem és hozzáadtam a főt tésztát a félretett főzőlé felével. Nagy lángon összeforgattam, beletéptem a rukkola felét, még egy kis sót és borsot adtam hozzá és ráfacsartam egy fél citrom levét. Tányérra szedtem, megszórtam citromhéjjal, parmezánforgáccsal, koktélparadicsomokkal és a maradék rukkolával, és végül rálocsoltam még egy korty olívaolajat. Jobb lett mint tavaly ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr602147679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

leturkish 2010.07.19. 16:13:37

Boldog Szülinapot a Blogodnak és Neked is!
Egyszóval gratulálok (te vén fasz!:)
Így tovább!
süti beállítások módosítása