Húsleves esős napokra
2010. június 01. írta: charliefirpo1

Húsleves esős napokra

 

Megint esik, megint leves. Tegnap ettem még egy kis maradékot a hétvégi karajbuliból de nem fogyott el. Gondoltam is hogy nembaj, majd jó lesz valami kínainak apróra vágva ma tésztával. Aztán elindultam reggel dolgozóba a szakadó esőben és egyből valami jókis forró leves jutott eszembe. Ez volt multkor is mikor a káposztalevest összeraktam, úgy látszik hogy az időjárás nagymértékben befolyásolja hogy mit kívánok. Szóval egész nap azon agyaltam hogy azt a maradék húsdarabot milyen formában tudom étellé alakítani. Multkor Olivér valami olasz levest csinált aminél az tetszett meg, illetve ragadt meg a fejemben hogy nemis igazán leves volt hanem inkább valami egytálétel. Kenyeret pirított és arra öntötte rá a zöldséges lét majd sütötte tovább még pár percig sütőben. Másik ami beugrott az meg Bill volt, Sydney szakácsa. Ő meg valami zöldbabos, fehérbabos zöldséglevest pakolt össze a műsorában. Na ez a kettő plussz még amiket eddig csináltam adta az ötletet a maihoz. Ami most így megkockáztatom az egyik legjobban sikerült levesem lett. Olyan igazi ami van otthon belehajigálom azt majdcsak jólesz kaja.
 
Kellbele (olyan négy adagra saccolom):
Bármilyen maradék sült hús (nekem most egy olyan 15-20 dkg-os csontos sült karaj volt) apóra vágva
2 kisebb fej shalott hagyma apróra vágva
1 közepes fej lilahagyma apróra vágva (tökmindegy amúgy milyen, kb három közepes fej, ennyi)
Két szelet füstölt parasztsonka (ezt még szombaton vettem a piacon, nemigazán tudtam mit fogok kezdeni vele de most már látom hogy jól döntöttem)
Három közepes méretű újburgonya
Három kisebb fehérrépa
Egy fél doboznyi fehér konzervbab, 200 g (mert ennyi volt darabon, de lehet egy egész is)
Egy marék mirelit zöldbab
Két kakukkfűág
Fél chili, kimagozva, felszeletelve
Két kisebb gerezd fokhagyma egészben
Három kisebb gerezd fokhagyma apróra vágva
Egy rozmaringág apróra vágva
Három-négy evőkanálnyi paradicsomszósz
1,5 liter húsleveslé (1 tyúkhúsleveskockát dobtam a forró vízbe, ennyi)
Két szelet szikkadt kenyér - gyökérkenyerem volt otthon, pirítva nagyonfasza
Olívaolaj
Frissen őrölt fekete bors
1 csipet őrölt római kömény
2 csipet őrölt majoranna
Parmezán
Zenemellé: Gorillaz
Italmellé: Tour de Dúzsi 2005, Szekszárdi Cuvée
 
Szóval a shalott és lilahagymát apróra vágtam, a sonkát meg vékony szeletekre. Egy közepes méretű lábasban kis olívaolajat melegítettem és kis lángon 5 percig dinszteltem a hagymát a sonkával. Öt perc után hozzáadtam egészben a megpucolt fehérrépákat, a három szem újkrumplit -két kisebb volt, azt félbe vágtam meg egy nagy aminek vastag volt már a héjja azt meghámoztam és kb ugyanakkorára vágtam össze mint a kicsik fele- a kimagozott, apróra vágott fél chilit és közepes lángon folyamatosan forgatva még öt percig pirítottam. Megszórtam római köménnyel, majorannával, összekevertem és felöntöttem 1,5 liter tyúkhúsleveslével meg beledobtam a két kakukkfűágat, három kisebb gerezd fokhagymát egészben. 15 percig főztem. Közben a sülthúst apró darabokra vágtam, a konzerbabot átmostam. Negyed óra után hozzáadtam a fehér- és zöldbabot, sülthúst és még 15 percig főztem. A végén sóztam, borsoztam és beleöntöttem három evőkanállal anyum házi paradicsomszószából. Egy közepes serpenyőben kis olívaolajat melegítettem és 1-2 perc alatt kis lángon megpirítottam a maradék három gerezd apróra vágott fokhagymát a szintén apróra vágott rozmaringlevelekkel. Közben a palacsintasütőmben kis olajon nagy lángon aranybarnára sütöttem a két szelet kenyér mindkét oldalát és a végén bedörzsöltem fokhagymával. Egy mélytányérba helyeztem lapjával egy szelet kenyeret, rákanalaztam a levest, megszórtam a pirított rozmaring-fokhagyma keverékkel és reszeltem rá egy kevés parmezánt. Töltöttem még egy pohár bort, befeküdtem a tv elé és hallgattam ahogy esik az eső. Hát ennyi jutott maestére....

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr92049321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mento · http://leves.lap.hu 2010.11.15. 13:57:37

Üdvözöllek! Feltettem ezt a receptedet a leves.lap.hu/husleves/14512522 oldalra. István
süti beállítások módosítása