Az én tavaszi csirkepaprikásom - Sütőben sült csirkecombok paprikával, paradicsommal
2010. május 22. írta: charliefirpo1

Az én tavaszi csirkepaprikásom - Sütőben sült csirkecombok paprikával, paradicsommal

 Első nekifutásra a csirkepaprikás jutott eszembe. Csak nem akartam pörköltet csinálni mert az mostanában elég sokszor volt, ettünk ugye bográcsban, volt tokány, volt sörös marha, meg magát a csirkepörköltöt is megcsináltam már a vörösboros csirke néven jómultkor. Viszont a paradicsomos krumpli olyan jól sikerült két hete hogy ennek az elkészítése megragadt a fejemben. Ezalkalommal nem akartam túlbonyolítani dolgot, azokból a hozzávalókból indulok ki amik általában egy paprikáshoz kellenek, vizont szerettem volna ha végén nem fő szét péppé minden hanem látható marad a paprika, paradicsom is. Amúgy is bőven benne vagyunk a tavaszban és a piacon elég jóféle cuccokat lehet kapni. A másik meg hogy még télen steak mellé csináltam egyik este sült paprikát is és eléggé bejött az íze. Szóval ezek forogtak a fejemben szerda óta és ma nem birtam tovább, nekiestem. Asszem elég jól sikerült..

 
Kellbele ( 2 főre ):
A csirkepáchoz:
2 csirke felsőcomb
2 csirke alsócomb
1 dl joghurt
2 gerezd fokhagyma lereszelve
4-5 csipet só
1 teáskanálnyi frissen őrölt fekete bors
2 teáskanál csípős pirospaprika (darált pepperoni volt otthon)
1 teáskanál édes pirospaprika
A paprikáshoz:
13 szem különbőző méretű paradicsom (sima, fürtös, koktél, volt ilyen hurkás is azt nemtom milyen fajta meg szilva)
3 kaliforniai paprika, 1 zöld, 1 piros, 1 sárga
1 shalott hagyma
Két teáskanálnyi friss majoranna (gondolom a szárított is jó de kaptam a piacon)
Két evőkanálnyi olívaolaj
Két evőkanálnyi balzsamecet
Egy teáskanálnyi frissen őrölt fekete bors
3-4 csipet só
Fél citrom leve
1,5-2 dl főzőtejszín
A nokedlihez:
7-8 evőkanál BL 80-as búzakenyérliszt
1-2 dl víz
1 tojás
csipet só, bors
1 evőkanál olívaolaj
A salátához:
1 marék galambbegy saláta
Csipet só
Csipet frissen őrölt fekete bors
0,3 dl fehérborecet
0,6 dl olívaolaj (felespohárba mértem persze azér ilyen exakt ez mindig)
Kis facsart citromlé
Öntet:
1 marék snidling apróra vágva
1,5 dl 20 %-os tejföl
Zenemellé: radiocafe - a 7 mesterlövésze
 
Először a csirkecombokat átlósan beirdaltam hogy jobban felvegye a pác ízét. - ezt nemrég lestem el Heston Blumenthaltól - Aztán egy nagyobb tálban elkevertem 3 gerezd reszelt fokhagymát, sót, borsot, erős és édes paprikát, joghurtot és még locsoltam rá egy korty olívaolajat. A combokat jól átforgattam benne és félretettem pihenni. Lehet hogy a joghurt neméppen pásszol ehhez a témához, de egyrészt a csirke tikka masala is ilyesmi pácban van és az is paradicsomos étel alapból, szóval gondoltam bepróbálkozom vele hátha bejön. Ameddig a csirke pihizett egy nagy lábasban vizet forraltam, a paprikákat kimagoztam, hosszában megkarcoltam a börős oldalát, a paradicsom egyik végét is kétszer bevágtam 1-1 cm hosszan keresztbe és 3-4 percig főztem. Kiszedtem a zöldségeket és lehúztam mindegyiknek a bőrét. Fűszermozsárban összetörtem a majoranna leveleket, hozzáadtam az olívaolajat, két gerezd reszelt fokhagymát, sót, borsot és még egy kicsit ráztam. A végén locsoltam még rá két-három evőkanálnyi balzsamecetet. Egy jénai tál aljára locsoltam kis olívaolajat és ráhelyeztem a paprikát, paradicsomot. Meglocsoltam a majorannás olívaolaj öntettel, rápakoltam a csirkéket és még egy negyedelt shalott hagymát. Betettem a 190 fokra előmelegített sütőbe egy órára sülni.
Közben egy nagyobb tálba beleszórtam 5 evőkanál lisztet, csipet sót, borsot, ráütöttem a tojást és öntöttem rá 1 dl vizet. Elkezdtem keverni, miközben kezdett összeállni még szórtam rá 3-4 evőkanál lisztet, kis vizet adtam még hozzá és egy evőkanál olívaolajat. Sima nokedli állagúvá dolgoztam össze.
Még sült a csirke volt időm megfőzni a nokedlit, illetve 1,5 dl tejfölt gyorsan elkevertem apróra vágott metélőhagymával merugye tejföl az azért kell a csirkepaprikáshoz. Saláta sem árt, régen mindig uborka vagy ecetes salátával ettük otthon meg én is azt csináltam mindig hozzá. Most viszont találtam tök szép galambbegy salátát a boltban és végül azt vettem. Megmostam, leráztam, 1 rész fehérborecetet elkevertem 2 rész olívaolajjal, csipet sóval, borssal és rálocsoltam 1-2 teáskanálnyit a zöldre. Még facsartam rá kis citromlevet és félretettem ezt is. Közben a csirke megsült szépen, kivettem a sütőből és a nagyját egy tányérra szedtem hűlni. Pár szem paradicsomot meg szelet paprikát meghagytam meg jó sok leve is lett, az egészet leszűrtem egy szélesebb serpenyőbe, azt a pár szem maradék zöldséget meg átpaszíroztam. Kis lángon elkevertem benne olyan 1,5 dl tejszínt és beleforgattam a nokedlit. Hát ezek jutottak eszembe csirkepaprikás téren. Nem az az öreganyám féle hagyományos tocsogós, inkább ilyen olaszos beütésű. Szerintem marhajó kis tavaszi kaja lett sok friss paprikával meg paradicsommal....

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr372023876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása