Sörtésztában sült zöldségek salátával
2010. május 13. írta: charliefirpo1

Sörtésztában sült zöldségek salátával

 

A tésztához egy tálba beleszórtam a lisztet, sütőport, sót, borsot, római köményt, kurkumát, chilit, felöntöttem sörrel és elkezdtem robotgéppel összekeverni. Multkor mikor csináltam nem igazán voltam vele tisztában hogy milyen állagúnak is kellett volna lennie de most a műsorban láttam a tippet hogy akkor jó ha közepesen felvert tejszín állagú, illetve rátapad az ember ujjára. Szóval ilyenre kevertem. A zöldségekre szórtam pár csipet sót, borsot, és beledobáltam a tésztás tálba. Egy széles serpenyőben étolajat hevítettem és mikor jó forró volt (tippet olvastam ehhez is, bár van sok, ami nekem bejött: 1 ha remeg a teteje, 2 ha a beledobott kenyérmorzsa 15 mp alatt megpirul) beledobáltam a tésztás zöldségeket. Lejjebb vettem közepesre a lángot, és 4-5 perc alatt minden oldalát ropogós aranybarnára sütöttem.

 

A salátát még megszórtam reszelt parmezánnal, csináltam hozzá pár szelet fokhagymás pirítóst. Könnyű kis vacsora lett belőle.

 

Tegnap vega nap volt. Kicsit ráuntam a csirkére, mást meg ugye nemeszünk mert hízás van. Még jó pár hónapja elővettem tesómtól kapott grandiózus receptkönyvet, a Sörös ételeket. Volt benne egy sörtésztában sült csirke, és mivel még sose csináltam megpróbálkoztam vele. Salátával ettük azt is, de a tészta valahogy nem lett túl jó, kicsit túlszívta magát olajjal, meg vastag is lett. Aztán valamelyik nap láttam Olivért szintén sörtésztával bűvészkedni, tőle vettem végülis ezt is.

Kellbele (2-3 főre)

Fél fej közepes méretű karfiol virágjaira szedve

Fél cukkini, átlósan mutatóujj vastag szeletekre vágva

A tésztához:

5 evőkanál liszt

1 kávéskanál sütőpor

1 kávéskanál frissen őrölt fekete bors

1 kávéskanál őrölt római kömény

1 kávéskanál kurkuma

1 szárított chilipaprika összemorzsolva

2 csipet só

kb 2 dl világos sör

A salátához:

1 fej római saláta ropogós levelei, keresztben félbe vágva

pár szem aprószemű fürtös, szilva vagy koktélparadicsom félbe vágva

Fél fej lilahagyma vékony szeletekre vágva

Fél marék reszelt parmezán

A dresszinghez:

Két evőkanálnyi friss oregánó levél

Két evőkanál olívaolaj

Két evőkanál balzsamecet

1 fokhagyma kés lapjával összetörve

2 csipet só

Egy kávéskanálnyi frissen őrölt fekete bors

Fél citrom leve

Először gyorsan összeraktam a salátát. A rómait félbe vágtam, a paradicsomokat is, a lilahagymát meg félbe, aztán vékony szeletekre. Egy nagy tálba beleszórtam. Az öntethez a fűszermixerünkbe beledobáltam az oregánó leveleit és párszor rázva összetörtem. Beleöntöttem az olívaolajat, balzsamecetet, beleszórtam a fokhagymadarabokat és még párszor átráztam hogy összetörjön. Hozzáadtam a sót, borsot, citromlevet és a salátára öntöttem.

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr402001283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása