Vasárnapi ebéd III. - Gyors tiramisu
2010. május 12. írta: charliefirpo1

Vasárnapi ebéd III. - Gyors tiramisu

 

A tejszínt a cukorral habbá vertem. A mascarponét simára kevertem a kávéval, vaniliáscukorral, konyakkal, majd hozzáadtam a tejszínhabhoz. A babapiskótákat kávéba áztattam és egy pohárba szedtem. Az étcsokoládét gőz felett felolvasztottam a vajjal és ráöntöttem a piskótára. Rászedtem a habot és fél órára hűtőbe tettem. Egy adag megmaradt az állt egy napig mire elfogyott és egész jól megkeményedett, de ez a fél óra is majdnem elég volt végülis neki. Kivettem a hűtőből, megszórtam kakaóporral és jól megettük..

Azért nem egyszusszal nyomtam most le a vasárnapot, az ebéd után le kellett egy kicsit dőlnöm mer aszittem elájulok. De aztán nyolc körül felriadtam és megkívántam még valami édeset. Volt még otthon egy fél doboz mascarponém amit meg kellett menteni mert másnap lejárt a szavatossága, így lett a desszert végül tiramisu.

 

Kellbele (3 ada lett belőle)

125 g mascarpone

kb 1,5 dl habtejszín

3 evőkanál cukor (kettő is elég, kicsit geil lett ekkora mennyiségnél)

1 teáskanál vaníliás cukor, vagy 1 friss vaníliarúd bele

kb 2 dl kávé

0,5 cl konyak, brandy vagy valami más szesz (és nem pálinka vagy vodka)

6 babapiskóta

kis kakaópor

1 tábla étcsokoládé

1 evőkanálnyi vaj

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr321998345

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása