Tejberizsa - Illatos rizskehely sült banánnal, csokoládéval
2010. április 26. írta: charliefirpo1

Tejberizsa - Illatos rizskehely sült banánnal, csokoládéval

Eztis még mulhét végén sikerült összehoznom csak valahogy nem volt eddig időm leírni. No mindegy szóval rizsa.
Tejberizst szerintem már több mint tíz éve nem ettem. Valamelyik este a paprikatv-n Jamie főzőtt, mitadisten pont tejberizst. Jó, a brittek nem így hívják de az volt. Eperöntettel csinálta, összefolyt a nyál a számban, Évi viszont nem rajong az eperért úgyhogy valami mást kellett kitalálnom. A vasárnapi konyhát is lapozgattam egyik este ott meg Gordon verziójára találtam rá. Abban meg rózsavíz volt. Na ezt a kettőt sikerült összekombinálnom, egy kis csavarral részemről.

Kellbele:

1 bögre arborio rizs
3-4 bögre víz
Csipet só
2 bögre tej
2 Evőkanál mascarpone
2,5 dl tejszín
4 evőkanál cukor
1 evőkanál rózsavíz
10 zöld kardamomhüvely
1 tábla étcsokoládé
1 ujjnyi vastag vajdarab
Marék darabolt fehér mandula
1 banán ujjnyi vastagra felkarikázva
1 evőkanál víz
3 evőkanál cukor

A tejszínt kis lábasban 3-4 evőkanál cukorral és a kimagozott, félbevágott kardamomhüvelyekkel folyamatosan keverve felforraltam. Levettem a tűzről, beleöntöttem két evőkanál rózsavizet (mikor olvastam a receptet mondtam is magamban hogy hol a picsában lehet rózsavizet kapni – Fővámtér, Ázsia bolt) 10 percig állni hagytam, leszűrtem és félretettem a hűtőbe.
A rizst 3-4 bögre vizzel csipet sóval 6 percig főztem, leszűrtem. Utána egy mélyebb serpenyőbe visszatettem és ráöntöttem 2 bögre házi tejet. 12 percig főztem közepes / kis lángon, addigra a tej nagyrésze elforrt, illetve felszívta a rizs. Levettem a tűzről, beleöntöttem a tejszínt, 2 evőkanál mascarpone-t kevertem el benne és hagytam kihűlni. Közben egy serpenyőbe beleszórtam 3 evőkanál cukrot, egy evőkanál vizzel addig forraltam nagy lángon ameddig el nem kezdett karamellizálódni. Beledobáltam a banándarabokat és pár perc alatt megsütöttem. Gőz felett egy kis lábasban a vajon megolvasztottam egy tábla étcsokoládét is. Pohárba szedtem egy kis rizst, rá a csokoládét, rá megint rizst, rá a banánt és még megszórtam pirított mandulával. Hát nem lett rossz.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr461954144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása