Kínai sült rizs
2010. március 29. írta: charliefirpo1

Kínai sült rizs

Ez a kaja megint a szokásos mi van otthon-nal indult. Benéztem a fagyasztóba és a multkori wontonos menü maradék garnélája még ott figyelt. Alapból halat akartam enni mert azt már tényleg rég ettem, de nem volt kedvem elindulni jófajtát vadászni, meg pénzem se nagyon akadt, szóval a rákokkal kellett valamit kezdeni. Felütöttem az ázsiai könyvet és elkezdtük nézegetni. Gondoltam bejelölöm amiben garnéla van meg tetszik, aminek az lett a vége hogy feladtam mer majdnem minden második oldalon ott figyelt egy papírfecni. Néztem pár egész jó tésztát, meg sültet de Évinek a kínai sült rizs tetszett meg úgyhogy végül emelett döntöttünk. Elsőre kicsit eccerűnek tünt a dolog, agyaltam is rajta hogy még valamit csinálok hozzá, de végül csak a rizsa maradt. Viszont a hűtőben volt meg vanis még gyömbér, chili, gondoltam feldobom egy kicsit az alapreceptet (a részletezésnél melléírom hogy alap, elvileg "csak" ezek kellettek volna bele) ami nem volt rossz ötlet mer elég jó lett a végerdmény szerintem. Meg így hogy még eztazt melléválogattam egész sokáig eltartott, a végére sikerült is szalonspiccesre inni magunkat.

Szóval Kínai sült rizs

Kellbele (kb négy adag):

kb 15 dkg garnéla, megtisztítva (alap)
1 főtt csirkemell (sonkát írt, de nem volt otthon ezért lett csirkemell)
1 zöldhagyma, átlósan kb. kisujj vastag darabokra vágva (alap)
fél evőkanál gyömbér
két chili kimagozva, apróra vágva
1 fokhagyma reszelve
1 fehérhagyma negyedekre vágva (alap, mondjuk itt meg vöröshagyma szerepelt, de annak túl "tolakodó" lett volna az íze szerintem)
Fél sárgarépa gyufaszálnyi vastagra vágva (még próbálgatom de már alakul asszem)
1 bögre jázminrizs (alap)
Fél bögre mirelit zöldborsó (alap)
Kb 15 dkg kínai kel vékony csíkokra vágva
3 evőkanál light szójaszósz (alap)
1 evőkanál halszósz
1 teáskanál rizsecet
2 felvert tojás (alap)
1 csipet frissen őrölt tarkabors
1 teáskanál kurkuma
2 rozmaringág
olívaolaj
mogyoróolaj
2 teáskanál szezámmagolaj

Szószhozzá (ez nem volt mellé de multkor ízlett meg szerintem passzolt is hozzá)

3 citrom leve
2 teáskanál kukoricaliszt
3-4 evőkanál víz
kb 1 dl fehérbor (Wunderlich Olaszrizling -2008)
Fél deci sherry ( elvileg száraz sherry kellene bele, majd ha látok valahol sandeman-t akkor lesz is)
2 evőkanál barnacukor

Zenemellé: Beastie Boys - Solid gold hits
Italmellé: Wunderlich olaszrizling 2008, Wunderlich Rosé 2008

Első nekifutásra elkészítettem a csirkét. A már jólbevált módszert alkalmaztam ismét, azaz jól megföztem. Amúgy pont azon gondolkodtam hogy felvágottat már egy éve nem eszek, mert egyrészt kurvadrága, másrészt a fele víz. Viszont csirkemellet minden mennyiségben zabálok, eddig mindig megsütöttem egy-két darabot valami fűszerrel, mostmeg inkább már főzöm és azt eszem szendvicsbe helyette. Olcsóbb és jobb is szerintem. Szóval téptem egy darab alufóliát, meglocsoltam egy kis olívaolajjal, megszórtam frissen őrölt tarkaborssal meg sóval. Ráfektettem a húst, ráhelyeztem két rozmaringágat, betekertem a fóliába és lobogó vízben 35 percig főztem. Ennyi elég is neki, kiszedtem és hagytam tányéron kihűlni.
Aztán jött a szintén jólbevállt rizsfőzés. A lábasomban kis mogyoróolajat melegítettem és megpirítottam a rizsszemeket (folyamatosan kevergetve ameddig el nem kezdenek fehéredni - így tanultam bár már lehet írtam ). Felöntöttem másfélszer annyi, azaz másfél bögre vízzel, megszórtam négy csipet sóval, és fedőstöl 25 percre betettem a sütőbe 175 fokra.
Évi lereszelte a gyömbért, fokhagymát, kimagozta és felszeletelte apróra a chilit. Énmeg felszeleteltem a zöldhagymát (a zöld szárát kb fél arasznyi hosszan félre szoktam tenni, vékonyra vágni és azt használom díszítésnek, tök jól mutat a kaján), répát, szétmorzsoltam a csirkemellet, a rajta lévő rozmaringágról leszedtem a leveleket és felaprítottam. A zöldborsót lobogó vízben 10 percig főztem, leszűrtem, és hideg vízben a hűtőbe tettem. A kínai kelt (egyet vettem annak tenyérni szélességben levágtam a végét) vékony csíkokra vágtam, lobogó vízbe dobtam és fél perc után már szűrtem is le. Ezt is félrettem egy tányéron.
Évi meg ezalatt megcsinálta a citromos mártást. Ez pofoneccerű, a citromlevet, bort, cherryt egy kis serpenyőben fel kell forralni, hozzáadni a két-három evőkanál cukrot (ha túl savanyú akkor mehet még bele). Két teáskanál kukoricalisztet el kell keverni két evőkanál vízzel, hozzáönteni és folyamatosan kevergetve besűríteni. A túl sűrű lenne, akkor kis vizzel kell hígítani.
Közben a rizs megfőtt, kivettem, félretettem. A Wokban egy deci mogyoróoaljat hevítettem és mikor elkezdett remegni beledobtam a garnélát. Közepesre vettem a lángot, egy perc után hozzáadtam a csirkemell darabokat, gyömbért, chilit, fokhagymát, meg rászórtam a teáskanál kurkumát. Két percig sütöttem folymatosan kevergetve, a lángot mindig állítva hogy a rák is süljön de a fokhagyma ne égjen nagyon meg. Két perc után beledobtam a hagymákat és még két percig sütöttem (kb addig ameddig el nem kezdett üvegesedni meg szétesni) Meglocsoltam három evőkanál szójaszósszal, egy evőkanál halszósszal és hozzáadtam a rizst, zöldorsót, kelt. Közepes láng felett összekevertem és beleöntöttem a felvert tojást amibe három csipet borsot szórtam. Egy perc alatt megfőtt rajta a tojás, lehet még annyi se kellett neki, a végén beledobtam a zöldhagymát és meglocsoltam két teáskanál szezámmagolajjal.

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr31879139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása