Túrós lasange eperöntettel
2010. március 21. írta: charliefirpo1

Túrós lasange eperöntettel

A májas csirkét azért valamivel le kellett folytani. Fahenbergerék féle lasange nagyon megragadt az agyamban úgyhogy ezt találtam ki még mára. Receptet értelemszerűen nem tudtam, szóval fogtam a klasszik túróspalacsinta krémet feldobtam egy kis ricottával és ezt pakoltam a lasange-ra. Ja meg persze vettem epret és csináltam eperlekvárt mer mérne...

Kellbele:

1 csomag fóliás (nem száraz) lasange tészta
1/ kiló túró
kb 2 dl tejföl
2 citrom reszelt héjja
1 lime reszelt héjja (vagy ugye három citrom, de volt még otthon lime ami már a végét járta azt belereszeltem)
Fél doboz (200 g-ra saccolom annak a fele) ricotta - kész csoda hogy volt ósönben, csak azért vettem mert még nem ettem sose-
2 púpozott evőkanál porcukor

Az eperöntethez:
1 doboz eper ( kis doboz, kb 200 g)
2 evőkanál barnacukor
kb 1,5 - 2 dl víz

Zene, szesz ugyanaz mint az előző postban. Eh...

Szóval először az öntet, ami tulajdonképpen lekvár. Kis serpenyőbe beleszórtam a cukrot, rá egy korty vizet és közepes lángon felolvasztottam (kicsit lehet karamellizáltam is). Beledobáltam az apróra vágott eperdarabokat és folyamatosan kevergetve szétfőztem kis lángon kb fél óra alatt. Mikor kezdett leragadni mindig felöntöttem egy kis vízzel, a végén meg hozzáöntöttem a maradékot. Nem lett olyan híg mint akartam, lekvárszerűre sikerült így elsőre, de nemboj.
A túrót, tejfölt, citrom és lime héjját, ricottát és porcukrot egy nagy tálban robotgéppel krémesre kevertem. A jénaimat kivajaztam, és kb mintha lasange-t csinálnék az aljára egy adag túró, rá a tészta, rá megint túró, rá tészta... A végén még egy kis ricottát törtem a tetejére is és 190 fokon 18 percig sütöttem.

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr271857565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása