Májjal töltött csirkemell zöldborsópürével
2010. március 21. írta: charliefirpo1

Májjal töltött csirkemell zöldborsópürével

Volt otthon jópár rozmaringágam, meg csirkemájat kívántam, ez volt az alapfelállás. Meg hogy nem akartam pirítottmájat csinálni merazugye túl egyszerű lett volna. Szóval valami töltött csirkére gondoltam, meg hozzá rizsa. De mivel tegnap rizst ettünk vacsorára így ki kellett gondolnom valami mást. Zuhanyzás közben jött az ötlet, Hugh Fearnley-Whittingstall-tól származik a recept, legalábbis a spektrumon ő csinálta valamelyik nap. Zöldborsópüré.
 

Szóval akkor egészen pontosan: Pirított májjal, rozmaringos, kakukkfüves pesto-val töltött csirkemell, csiperkegombás veluté-val, zöldborsópürével.
 

Kellbele:
 

A pestohoz:
1 marék reszelt parmezán
1 marék mandula (darabolt fehér)
1/2 gerezd fokhagyma
2 rozmaringág levelei
4 kakukkfűág levelei
2 csokor petrezselyem

bors
olívaolaj
kd 0,5 dl víz
 

A csirkéhez:
2 csirkemell hosszában félbe vágva, kikloffolva
kb 10 csirkemáj, megtisztítva (elbabráltam vele, még a hártyáját is leszedtem aminek lejött)
4 rozmaringág

bors
olívaolaj
2 evőkanál liszt
2 evőkanál kukoricaliszt
 

A borsóhoz
125 g (fél zacskó) mirelit zöldborsó
tyúkhúsleveslé (kb 1 dl)
2 ujjnyi vaj

bors
A veloutéhoz:
1 shalott hagyma apróra vágva
1 gerezd fokhagyma (késsel összelapítva)
6 közepes barna csiperke vékony szeletekre vágva
185 ml (majdegy pohár) fehérbor (szokásos királyleányka)
185 ml tejszín
két merőkanál tyúkhúsleveslé
2 kakukkfűág

bors
 

Zenemellé: radiocafe - vasárnap délutáni műsor
Italmellé: a már fent említett törzsvendég, 2008-as Hiltop Királyleányka
 

Hát így utólag jónagy hülye voltam már megint, csinálhattam volna disznópörköltet is de végülis megérte a fáradozást szerintem. Először a pestot dobtam össze. A rozmaringot, kakukkfüvet, apróra vágott fokhagymát, parmezánt, egy csipet sóval, borssal kb 2 evőkanál olívaolajjal botmixerrel összetörtem. Közben serpenyőben 1-2 perc alatt megpirítottuk a mandulát és azt is hozzáadtuk a keverékhez. Utánaöntöttem egy kis vizet, és még daráltam egy kicsit (kb 15 mp). Akkor jó ha krémszerű az állaga. Ugye ez nem a klasszik bazsalikomos, fenyőmagos verzió, de mivel rozmaring és kakukkfű volt otthon gondoltam ez is jó lesz.
A csirkemájakat félbe vágtam, olívaolajon kis sóval, borssal meg egy rozmaringággal 5-8 percig pirítottam közepes lángon, kivettem, félretettem. A csirkemelleket elkalapáltam. Alufóliát téptem, megöntöztem olívaolajjal, őröltem rá sót, borsot és ráfektettem a húst. A belső oldalát megkentem a pestóval, ráhelyeztem középre a májakat, és feltekertem. Aztán egy-egy rozmaringág társaságában betekertem az alufóliával és lobogó vízben fél óra alatt puhára főztem.
Közben hozzáláttam a velutéhoz, amit most csak azér írok így mert így találtam a könyvemben, amúgy sima tejszínes gombás öntet :)
A shalotthagymát apróra vágtam, és a fokhagymával kb 5-6 percig közepes lángon pirítottam. Hozzáadtam a gombát, a két kakukkfűágat és még 4-5 percig sütöttem együtt. Felöntöttem borral és besűsítettem. Aztán hozzáadtam a tyúkhúsleveslét és elföztem a felét. Sóztam, borsoztam, hozzáöntöttem a tejszínt és még 1-2 percig főztem kis lángon folyamatosan kevergetve. A végén az egészet leszűrtem szitán, kipaszíroztam a gomba levét és félretettem.
Egy kis lábasban vajat olvasztottam, beleöntöttem a borsót meg kb 1 dl tyúkhúsleveslét és 10 percig pároltam. Kis sót, borsot szórtam rá és krémmé törtem botmixerrel.
A csirke közben megfőtt, betettem a hűtőbe egy fél órára pihenni. Lapostányérra szórtam a kenyér- és kukoricalisztet meg kb két csipet sót és borsot és összekevertem. A csirkéket megforgattam benne, és bő olajon közepes lángon aranybarnára sütöttem.
Hát röviden ennyi.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr651857508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása