Szecsuáni leves
2010. március 16. írta: charliefirpo1

Szecsuáni leves

A Nélkülözhetetlen Ázsiai szakácskönyvben találtam. Hétvégére egy kis kínai kaját terveztem de gyanús volt hogy nem lakunk jól vele ezért valami levest is akartam csinálni. Aztán hamár a főétel ázsiai csak nem csinálhattam előételnek babgulyást, nem passzolt volna. Szóval elkezdtem lapozgatni a könyvet és megtetszett. Sokminden nem kell bele, egy extra van ami nem volt otthon; a bambuszrügy úgyhogy tettem megint egy kis kitérőt az ázsia boltba. Vicces volt mintha egy közértben lennék, csak épp nem a trapistát keresem hanem a bambuszrügyet. Pénztár előtt balra a polcon lesz....
Tök jó kis leves, elég kiadós, és nem az a gyorséttermekben kapható kocsonyás izé hanem egész leves állaga van.

Kellbele
1 bambuszrügy kb 1 cm-es kockákra vágva
1 főtt csirkemell apróra vágva, morzsolva
4-5 közepes csiperke apróra vágva (tényleg apróra vágtam, majdnem mint a hagymát)
1 zöldhagyma apróra vágva
1 liter tyúkhúsleveslé (kockából persze)
1 felvert tojás
3 evőkanál paradicsomsűrítmény
2 evőkanál szójaszósz
1 evőkanál rizsecet
2 teáskanál szezámmagolaj
1 evőkanál kukoricakeményítő fél bögre vizben feloldva
1 evőkanál gyömbér
1 félbevágott friss chili
kb marék rizstészta (szélesmetélt)

Zenemellé: Miriam Makeba - Sagoma
Italmellé: Királyleányka, 2008 Hiltop

Egy lábasba vizet melegítettem, mikor felforrt levettem a tűzről, beledobtam a tésztát, lefedtem és 20 percre állni hagytam. Közben összevágtam a hozzávalókat, lereszeltem a gyömbért. Egy másik lábasba beleöntöttem a tyúkhúslevest, felforraltam és beledobtam a gyömbért, gombát, bambuszrügyet, csirkét, chilit. 15 percig főztem kis lángon. Folyamatosan kevergetve vékony sugárban beleöntöttem a tojást, utána a kukoricakeményítős vizet. Levettem a lángról és beleönöttem a szójaszószt, ecetet, paradicsomot, szezámmagolajat, zöldhagymát. Levesestálba szedtem, a tésztát leszürtem, öntöttem rá kis mogyoróolajat és hozzáadtam még azt is. Elég kiadós és gyors..

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr261843455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mento · http://leves.lap.hu 2010.11.15. 14:04:37

Üdvözöllek! Feltettem ezt a receptedet a leves.lap.hu/egyeb_levesek/21686360 oldalra. István
süti beállítások módosítása