Csirke és zöldborsó francia módra
2010. március 10. írta: charliefirpo1

Csirke és zöldborsó francia módra

Megint megpróbálkoztam a csirkeragus dologgal hétfő este, de most a kezembe akadt a recept is hozzá. A hosszú hétvége után már jólesett egy kicsit a saját konyhában ügyködni, nem is magyarázok tovább mer épp fő a csirke megint.

Szóval: Csirke zöldborsóval francia módra (négyszemélyre, Gordontól)

4 kicsintozott, falatnyi kockákra vágott csirkecomb
4-5 evőkanál liszt
1 szál 1 cm-es kockákra vágott zellerszár
1 sárgarépa szintén 1 cm-es kockákra vágva
1 fej vöröshagyma felaprítva
2 gerezd fokhagyma felaprítva
4 babérlevél
1,5 dl fehérbor (szokásos királyleányka, Hiltop)
kb 1,5 dl csirkehúslé

bors
kakukkfű
1 dl tejszín
fél bögre zöldborsó
10 szem gyöngyhagyma
5 g vaj
250 tagliatelle tészta

Zenemellé: Thievery - Radio Retaliation
Szesz: a mardék királyleányka, meg egy fél házipálinka haverom apósának a borzasztójából (de jó lenne az a tordasi megint :)

Egy nagy tálba beleszórtam a lisztet, megszórtam sóval, borssal jó gazdagon. A csirkecomb darabokat beleforgattam. A Wokunkban kis olívaolajat melegítettem és beledobtam a húst, addig sütöttem még szép aranybarna nem lett. Utána egy tányérra szedtem, a wokba meg beleszórtam a hagymát és közepes lángon néhány percig pirítottam. A végén hozzáadtam a fokhagymát, még kb fél perc és ment utána a felaprított zöldség, szárított morzsolt kakukkfű (3-4 csipet). Pár percig forgattam együtt az egészet, kis olajat öntöttem még hozzá. Visszadobáltam a csirkét, és felöntöttem borral, meg a leveslével hogy épp elfedje meg beledobtam két babérlevelet. Megvártam míg felforr, lejjebb vettem a lángot és 35 percig gyöngyözve főztem. Közben egy másik lábasban kis vajat olvaszottam, beleszórtam a gyöngyhagymát (egészben) és addig pirítottam ameddig el nem kezdett barnulni. Beleszórtam a zöldborsót, sóztam, borsoztam, két csipet kakukkfüvet adtam hozzá és felöntöttem 1 dl tyúkhúsleveslével.

10 Percig pároltam és kész is volt. Közben a csirke megfőtt, kiszedtem a húst és félretettem. A szószt elvileg át kellett volna szűrni szitán a visszamaradt zöldséget meg kidobni de nem volt szivem hozzá annyira fasza íze volt. Úghogy fogtam és összeturmixoltam jól az egészet és visszaöntöttem a Wokba. 10 Percig főztem még, egy kortyni bort öntöttem bele, a végén meg a tejszínt és két kb 1 cm-es kockányi vajdarabot. A csirkét visszatettem a szószba hogy átmelegedjen. Tagliatelle tésztátval ettük másnap ebédbre is, kis aprított petrezselymmel szórtam meg a végén....
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr501829523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása