Citromos csirkemellcsíkok szezámmagos mézes bundában
2010. március 01. írta: charliefirpo1

Citromos csirkemellcsíkok szezámmagos mézes bundában

Na akkor közkívánatra a vasárnapi ebéd.
Tegnap Martonvásáron mulattunk, nem is kicsit. Ha azt mondom hogy este nyolckor már inkább másnapos voltam mint részeg az sokat elmond abból hogyan is telt a nap. Balázs és Adél meghívtak minket (engem és Évi) ebédre.

Dél körül érkeztünk, és végre egy finom pálinkával köszönthettem a napsütést. Mostanában a pálinka végigkiséri a hétköznapjaimat, meg a másnap délelőttöket is. Ez utóbbi a kérdéses minőség miatt vanugye. Volt otthon még egy üveggel az Évi féléből amit nagy erőfeszítések árán sikerült elpusztítanom. Aztán az egyik kollégám ajánlgatta az "apósom legjobbját". Asszem ezt nem kell részleteznem, mindenki ismeri, én meg vagyok olyan hülye hogy okosan bólogatva átpasszoltam érte a 2500 forintot hogy tényleg mennyire finom. Lófaszt, de mindegy, majdelfogy. Viszont amit tegnap sikerült arcba gurítani az megközelíti azt a kategóriát amit eddig csak egyszer sikerült innom szintén egy nagyon jó barátom lakodalma alkamából még Szeged környékén jó pár éve. Semmilyen kellemetlen mellékíz, csak úgy folyik lefele. Az ember végig tudja követni az "útját", anélkül hogy el kellene gondolkodnia azon hogy ez meglesz mindjárt kifelé is.
Nade elég ennyit a pálinkáról, bár remélem lesz hozzá még szerencsém.
A hétvégére megint egy keleti kaját terveztem igaz szombatra de jött ez az ebéd dolog és így szombaton végül mexikói lett a menü. Nem sikerült túl jól mert a tortilla-val ismét megszenvedtem, úgyhogy ezt a részt most inkább kihagyom. A leves viszont jó lett, majd legközelebb bepötyögöm.

Szóval a kínai:
Citromos csirke mézes citromos öntettel, szezámmagba forgatva

Kellbele:
75 dkg csirkemellfilé, vékony kb. 1 cm-es csíkokra vágva
3-4 teáskanál kukoricaliszt
1 tojás sárgája
2-3 evőkanál szójaszósz
1 evőkanál sherry (mindenszar amit lehet kapni, a sandemann lenne jó, de eddig még nem találkoztam vele hiperben)
0,8 dl frissen facsart citromlé
2-3 evőkanál víz

3-4 evőkanál liszt külön (átszitálva)
2-3 evőkanál kukoricaliszt (átszitálva)
3-4 evőkanál méz
1 evőkanál víz
2-3 evőkanál szezámmag

Köret:
1 bögre basmati rizs
1,5 bögre víz

jó sok olaj

Zenemellé: mindenféle raggae, meg nemtudom de jó volt
ÚJ!!
Italmellé: na ide majd kérek segítséget, mert volt ugye a fent említett TORDASI pálnika, rosé meg Malatinszky féle fehér

A csirkemelleket csíkokra vágtam. A 3 teáskanálnyi kukoricaliszet, sherry-t, szójaszószt, 1 tojás sárgájával, vízzel simára kevertem és megforgattam benne a csirkemellcsíkokat. 10-15 percig hagytam állni. Közben átszitáltam egy nagy tálba a kétféle lisztet, nagy lángon egy wokban megpirítottam a szezámmagot (épp hogy elkezd barnulni és már ki is lehet venni mert égett lesz az íze) és kitettem egy tányérra. A lisztkeverékben átforgattam a csirkét, a wokban bő olajat melegítettem és aranybarnára sütöttem őket. Egy tányéron papírszalvétán lecsepegtettem a felesleges olajat és félretettem.

Közben a rizst egy nagy lábasban kis olajon megpirítottam (mikor elkezdenek fehéredni a szemek akkor jó - lehet már írtam), felöntöttem másfél bögre vízzel, három négy csipet sót adtam hozzá és előmelegített sütőben 25 perc alatt megfőztem (fedő kell rá). Mikor az összes csirke megsült a wokból kiszedtem az olajat, elmostuk hogy a felesleges égett panírdarab ne legyen benne. Kis olajat öntöttünk bele és nagy lángon (kerámia főzőlap volt, szóval 9-es fokozaton) az összes csirkemellcsíkot átmelegítettem mégegyszer. Nagy tálban lecsepegtettem a felesleges olajat ismét. A mézet a vízzel felmelegítettem  (mikró tökéletes hozzá - erre jó meg virslit főzni többre nem) . Belefacsartam egy fél citrom levét és ráöntöttem - meg magamra mert ennél a résznél már inkább részeg voltam mint ügyes - a csirkére. A végén megszórtam a pirított szezámmaggal. Adél aki nem szereti a kínai kaját azt mondta hogy finom, remélem nemcsak azért tette mert éhes volt.;) Nekem ízlett, kicsit száraz lett a hús, de majd legközelebb azon is állítunk....

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr11801019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

leturkish 2010.03.02. 07:06:28

Italmellé:
Tordasi barackpálinka 2009
Malatinszky Chardonnay 2007
Kutyahegyi Egri Merlot Pinot Noir Rozé 2008
California Dream Blush Zinfandel Rozé
stb ;)

Adélnak tényleg ízlett a kínai, tegnap este be is zúztuk a maradékot :)

janikahhh (törölt) 2010.03.03. 12:42:40

Hova jutottunk a 30 forintos Regés nagyfröccstől...

charliefirpo1 2010.03.03. 20:42:06

kössz a listát :D
amúgy kajás blognak terveztem azt egyből a szeszre haraptok rá? :) mondjuk annak a fröccsnek még mindig a számban van az íze, hogy habzott :)))
süti beállítások módosítása