Gombakrémleves
2010. január 31. írta: charliefirpo1

Gombakrémleves

Lassan végigérek a krémleveseken, volt már eddig krumpli, tök, hagyma, zeller. A spárga még hiányzik, de tegnap letudtam a vacsora előételeként a gombát is. Asszem étteremben még nem ettem, úgyhogy nemnagyon tudtam milyennek is kellene lennie a végén de szerintem ezt se basztam el nagyon.

Kellbele:
30 dkg gomba (fehér-barna csiperke vegyesen) vékony szeletekre vágva, pár darabot meg negyedbe, ez kell a díszítéshez
1 shalott hagyma apróra vágva
5 g vaj
Egy evőkanál mogyoróolaj

bors
1 dl tejszín
1 dl tejföl
1 evőkanál liszt
4 dl tyúkhúsleveslé
marék petrezselyem, snidling összevágva

Zenemellé: Bonobo

A hagymát kis mogyoróolajon megpírítottam, aztán beledobtam a gombát és azt is barnára sütöttem nagy lángon. Megsóztam, megborsoztam kicsit, rádobtam a vajat, megvártam ameddig elolvad, felöntöttem a tyúkhúsleveslével, kb öt percig főztem. Kivettem a negyedbe vágott gombákat, a többit meg összeturmixoltam. A tejszínt elkevertem a tejföllel, kivettem egy fél bögrényit, belekevertem a lisztet, szedtem hozzá a levesből és csomómentesre kevertem. Először a tejszín-tejföl mixet öntöttem vissza lábasba, aztán a lisztes keveréket. Folyamatosan kevergetve felforraltam mégegyszer, beleszortam a snidliget, petrezselymet, a negyedekbe vágott gombát és kész. Fokhagymás pirítóssal ettük, tökegyszerű, tökfinom.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr171716538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása