Baconba göngyölt tölött csirkecomb
2010. január 31. írta: charliefirpo1

Baconba göngyölt tölött csirkecomb

Na ez megint egy olyan recept, amin már régóta agyaltam. Gordon egyik műsorában láttam és tök megtetszett. Egy gond van vele, nemnagyon emlékszem hogy láttam volna már hántolt zöld pisztáciát. Mondjuk biztos lehet valahol kapni, a Kulinárisban meg is akartam nézni tegnap csak mire odajutottunk a tökig érő hóban, bezárt. Maradt a mandula, azt épp tudtam venni ósönben. Csirkecomb meg minden más hülyeség meg volt otthon, szóval a piacozás tegnap elmaradt, mondjuk nem is baj amilyen idő volt meg van ma is.
Akkor tehát a recept.

Kellbele:
4 csirkecomb, kicsontozva, ha kicsi akkor enyhén kloffolva
kb. 40 dkg baconszalonna

frissen őrölt feketebors
kis olívaolaj
1 marék petrezselyem összevágva
4 kakukkfűágról a levelek, összevágva
1 tojás sárgája
30 dkg darált sertéshús (a recept kedvéért gyesznyóhoz nyúltam tegnap, de nembánom)
1 marék mandula durván összevágva
1 evőkanál balzsamecet (sherry ecetet ír az eredeti recept, de nem volt a boltban)
1 dl martini rosso (ez meg marsalaként szerepel, aha....)
1 dl tyúkhúsleves alaplé

Zenemellé: LOoptroop, Elephant man, Coco Tea

A csirkecombokat kicsontoztam, meg enyhén elpáholtam klopfolóval mert nemnagyon tudtam elképzelni hogy hogyan férne bele másképp a töltelék. Ha nagyobbak lettek volna a combok nem teszem, de elég kicsik voltak. Ígyis csak nagyon óvatosan kalapáltam mert nem akartam rojtosra verni a húst. Utána a belsó oldalát megsóztam, borsoztam.
Egy tálban összekevertem a mandulát, petrezselymet, kakukkfüvet, darálthúst, tojást, megszórtam négy öt csipet sóval, meg fél evőkanál borssal. Kb fél maréknyi gombócokat gyúrtam belőle, beletettem a kiterített combokba és feltekertem.
 

 

Téptem négy nagyobb darab alufóliát, megöntöztem olívaolajjal, megszórtam sóval, borssal és ráfektettem a szalonnaszeleteket. A fóliák közepére tettem egy-egy combot, felhajottam a bacont mindkét oldalról aztán feltekertem, a végét jó szorosan összesodortam. Egy nagy lábasba vizet forraltam és beletettem az aluba csomagolt húst fél órára főni.
Aztán kb fél órát hagytam pihenni hűtőben, aszonta a mester ez azért kell hogy a bacon rátapadjon a csirkére. Hát, rátapadt. Egy serpenyőben kis olívaolajat melegítettem, és folyamatosan forgatva addig sütöttem a csirkét ameddig a bacon bunda ropógósra nem sült. A maradék olajat leöntöttem és hozzáadtam a balzsamecetet, martinit, tyúkhúslevest, ez lett az öntet. Kb felére besűrítettem közepes lángon. Mellé jázminrizst főztem mint a thai csirkéhez, fél óra alatt sütőben. Elég jól sikerült. Utána meg mentünk még inni egy jót.

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr921716592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása