Zöldbabfőzelék
2010. január 24. írta: charliefirpo1

Zöldbabfőzelék

Jöjjön akkor most megint egy főzelék, ne teljen már el úgy hét ugyebár hogy nem volt az is. A nagy kedvencem még nem írtam le, párszor már csináltam és szerintem most már ezt a verziót fogom elővenni ha zöldbabot akarok enni. Asszem még fogok csinálni tökfőzeléket valamikor csak hogy az is meglegyen, meg krumplit. Abból láttam egy elég jót ma délután nagy kedvencemtől Benerobitól. Meg is lepődtem mer egész megtetszett.
De most akkor zöldbab.

Kellbele:
300 g fagyasztott vagy friss zöldbab
5 g vaj
1 evőkanál olaj (mogyoróolajat használtam mert épp van itthon)Ű
1 fej salátahagyma, apróra vágva
1 gerezd fokhagyma
2 teáskanál őrölt pirospaprika
kis őrölt bors

fél liter tyúkhúsleves alaplé
kis marék petrezselyem apróra vágva
2 dl tejföl
2 evőkanál liszt
kiskanál ecet
2 babérlevél

Egy lábasban kis olajon felolvasztottam a vajat, rádobtam az apróra vágott hagymát és lassú tűzön tíz percig pirítottam. Utána rádobtam a fokhagymát, és még egy-két percig pirítottam, majd megszórtam a pirospaprikával. Beledobtam a zöldbabot, még egy kis vajat adtam hozzá, pár percig ezt is pároltam így együtt, végül felöntöttem kb. fél liter tyúkhúsleves alaplével, és kis lángon kb. fél órán át főztem. Kivettem belőle a babérlevelet, egy nagyobb bögrében csomómentesre kevertem a tejfölt a liszttel és szedtem hozzá annyi lét a zöldbabról hogy felmelegítse. Az égeszet folyamatosan kevergetve hozzáöntöttem a zöldbabhoz, egy-két percig még főztem hogy kicsit besűrűsödjön. Sült csirkemellel, pirított baguette-tel ettem, kis petrezselymet szórtam még rá. Ja igen, elfelejtettem az ecetet beleönteni a végén, majd legközelebb...
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fast-food.blog.hu/api/trackback/id/tr311698124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása